Ātruma slāpētāju jeb tā dēvēto gulošo policistu ierīkošanas mērķis ir ierobežot satiksmes ātrumu. Parasti ātruma slāpētāji tiek uzstādīti vietās, kur ir paaugstināta bīstamība gājējiem, un, pareizi tos pārbraucot, šis šķērslis automobilim bojājumus neradīs.
Taču neuzmanības dēļ vadītājs var nejauši sabojāt savu transportlīdzekli vai pat zaudēt kontroli pār to. Kā pareizi braukt pāri ātruma slāpētājiem. No kā izgatavo “gulošos policistus”? Šādu šķēršļu ierīkošanas un parametru noteikumus regulē valsts standarti. Parasti ātruma slāpētājus izgatavo no asfalta un betona maisījuma, bet dažos gadījumos – no gumijas un metāla elementiem. Abiem materiāliem ir lielāka stingrība attiecībā pret automašīnas piekari (un ne tikai). Tālāk mēs apsvērsim autobraucēju vidū izplatītākos mītus attiecībā uz braukšanu pāri “gulošajiem policistiem”.
Ātruma ierobežojumu pārsniegšana
Ātruma slāpētāji tiek ierīkoti pēc vietējās pašvaldības pasūtījuma. Pirms tiem likums prasa uzstādīt brīdinājuma zīmes, tostarp ātruma ierobežojumus līdz 20-40 km/h. Taču daži auto entuziasti apgalvo, ka, braucot lielā ātrumā, automašīna varēs vieglāk pārvarēt šķēršļus. Patiešām, tā var šķist. Taču praksē, ja ātrums ir pārāk liels, uz nelīdzenumiem automobiļa šasija reaģē daudz sāpīgāk, bet vecākiem spēkratiem tas nekad labi nebeidzas.
Ārkārtas bremzēšana
Gandrīz katrs autobraucējs ir saskāries ar situāciju, kad ziemā “gulošie policisti” maskējas zem sniega, vai par to nav brīdinājuma zīmju. Ko darīt šādā situācijā? Protams, inerces dēļ vairums šoferīšu strauji bremzē un galu galā ietriecas šķērslī ar bloķētiem riteņiem. Šāda bremzēšana noved pie visas automašīnas masas pārvietošanās uz priekšu, bet amortizatori attiecīgi piedzīvo maksimālu slodzi. Pievienojiet negatīvu paātrinājumu un radīsies spēcīga slodze uz visu transportlīdzekļa šasiju, kas ievērojami veicinās visu auto sastāvdaļu iziešanu ierindas.
Braukšana pa diagonāli
Vēl viena būtiska kļūda ir mēģinājums tikt garām ātruma slāpētājam pa diagonāli. Jā, šajā gadījumā riteņiem būs ērtāka trajektorija, kas palīdz atbrīvoties no triecieniem pat pie būtiska ātruma. Bet ir vērts atcerēties, ka uz ceļa jūs neesat viens. Jebkurš šāds manevrs var kļūt neparedzams citiem satiksmes dalībniekiem, un šajā gadījumā avārijas risks ir augsts. Turklāt šādas darbības var sabojāt riteni, kas nejauši uzbrauc uz sānu apmales.
Lasi vēl: 65 gadu vecumā savās mājās mierīgi mūžībā devies talantīgs un radošs aktieris
Centieties ievērot ātruma ierobežojumu un neignorējiet ceļazīmes un brīdinājuma zīmes. Un, ja pēkšņi tomēr ir notikusi neveiksmīga sadursme ar ceļa šķērsli, vērsieties pēc palīdzības pie automobiļu apkopes uzņēmumu speciālistiem. Ja tev noderēja šī informācija, atzīmē rakstu ar “patīk” un dalies ar to sociālajos tīklos. Būsim arī pateicīgi, ja sniegsi savus komentārus!