5. Vienkārši ieradums
Vienas maiņas laikā jums nākas izskriet cauri desmitiem dzīvokļu, visur dažādas reakcijas, dažādi cilvēki. Dažreiz tas ir vienkārši reflekss – uz pāris sekundēm ieskatīties, novērtēt situāciju un tad zvanīt.
Kā saka: “Mēs neesam tādi, tāda ir dzīve.” Bet, kā saka: “Mēs neesam tādi, tāda ir dzīve”. Kurjeriem ir monotons darbs: ieeja – dzīvoklis – pasūtījuma nodošana. Un lodziņš ir logs uz citu pasauli. Tur var redzēt interjeru, čības pie durvīm, gaidošā cilvēka ēnu. Tas ir tikpat sekls ieradums kā skatīties pa trolejbusa logu, lai redzētu, kas notiek blakus esošajā vagonā.
“Android” un “iPhone” slepenie kodi: ko tie ļauj mums uzzināt par savu tālruni
Kāds kurjers atbildēja uz populārākajiem jautājumiem ko parasti cilvēki vēlas uzdot viņiem
1. Cik pasūtījumu dienā kurjers piegādā?
Grūti pateikt, jo ir pārāk daudz mainīgo lielumu. Tas viss ir atkarīgs no nedēļas dienas, pilsētas, darba stundu skaita. Darba dienās parasti ir mazāk pasūtījumu, bet brīvdienās un svētku dienās – vairāk. Lielpilsētās kurjeri var veikt 6-8 piegādes dienā.
Mums nav pastāvīgu sastrēgumu un milzīgu attālumu starp adresēm. Es saņemu līdz 20 pasūtījumiem dienā, un pat vairāk, ja strādāju 12 stundas dienā. Parasti es pieņemu vienu pasūtījumu no kafejnīcas vai restorāna, dažreiz ir 2-3 pasūtījumi. Taču sajaukties nav iespējams: katrs no tiem ir parakstīts.
2. Vai kurjeram ir pienākums izpildīt visus pasūtījumus?
Katram dienestam ir savi piegādes noteikumi. Tie attiecas gan uz sūtījuma saturu, gan apjomu. Piemēram, citiem ir ierobežojumi “Express” un “Courier” tarifiem: svars līdz 20 kg un izmēri – 40 × 50 cm. Ja pasūtījums neatbilst ierobežojumiem, kurjers var to atteikt.
Noteikumi aizliedz arī atsevišķu preču, piemēram, alkohola un tabakas, piegādi. Gadās, ka klients izdara pamata pasūtījumu, un tad raksta atsevišķu ziņojumu: “Nopērciet cigarešu paciņu, es pārskaitīšu naudu uz karti”. Kurjers var neizpildīt šādu pieprasījumu, lai nesaņemtu sodu no vadības.
3. Ko kurjers dara, lai pasūtījumu nogādātu veselu?
Pirmkārt, kurjeram jābūt uzmanīgam, bet daudz kas ir atkarīgs no transporta. Piemēram, braukšana ar motorolleri vai velosipēdu var būt neērta: jūs varat nejauši uzbraukt uz bedres vai uzbraukt uz apmales un nogāzt pasūtījumu. Tāpēc jābūt uzmanīgam un piesardzīgam.
Lasi vēl: Uz Austrumeiropu virzās aukstā gaisa fronte un spēcīgi negaisi – vai Latvijā to varēs sajust
Ja pasūtījums tiek bojāts, tā izmaksas tiks ieturētas no kurjera algas. Darba somām ir siksniņas. Tās var piestiprināt, un pasūtījumu tajās var saslēgt dažādos stāvokļos. Tas palīdz bez starpgadījumiem nogādāt jebkuru pārtikas produktu, ko nevar apgāzt, piemēram, picas kasti vai zupas trauku. Taču ne visi kolēģi izmanto somas – esmu redzējis kurjerus ar velosipēdiem, kuri vienkārši uz sava stūres uzliek kastīti ar pārtiku.
Es braucu ar automašīnu, tas ir daudz ērtāk. Ja pasūtījums neiekļaujas somā, to var novietot uz pasažiera sēdekļa. Reiz piegādāju divstāvu kūku ar Zirnekļcilvēka figūriņu virsū. Būtu bijis nepieciešams brīnumains izdomas darbs ar kājām, lai to droši nogādātu uz velosipēda vai motorollera.
Tevi noteikti interesēs
- Kraukšķīgas ārpusē, sulīgas iekšpusē: uzzināju 2 “noslēpumus” ideālu kartupeļu pankūku pagatavošanaiby Rinalds Bergmanis
- Kā jūnijā apstrādāt jāņogas un upenes, lai ogas būtu lielas – vecotēva metodeby Anete Vītola
- Sinoptiķi karstuma dēļ krasi atjauninājuši prognozi: ko sagaidīt no laikapstākļiem jūnijāby Sandra Ločmele