Kāpēc mobilajā tālrunā pienāk tā dēvētie klusie zvani un kā uz tiem reaģēt

Dažreiz gadās, ka paskatāties tālruņa ekrānā un ieraugāt neatbildētu zvanu no nepazīstama numura. Jūs mēģinat atzvanīt, bet atbildēt uz svešo numuru nav iespējams pat ar īpašu programmu palīdzību.

 

Zvana ilgums ir vairākas milisekundes (sekundes tūkstošā daļa). Un pat ja vēlaties, nekad neuzzināsiet, kas jums zvanījis. Parasti, pat tad, ja ievadāt attiecīgo tālruņa numuru meklētājprogrammā, par to var nebūt nekādas informācijas.

 

Šādi zvani tiek veikti vairākos gadījumos:

 

Ir cilvēki, kas vāc un pārdod tālruņu numurus. Veicot klusos zvanus, tiek pārbaudīta tālruņa pieejamība.

 

Bet var arī nevākt numurus, var vienkārši zvanīt uz visiem numuriem pēc kārtas, sākot no 000 00 01, lai pārbaudītu, vai tie ir aktīvi. Iegūtā datubāze tiek pārdota surogātzvanu veicējiem.

 

Diemžēl no tiem nav iespējams sevi pilnībā pasargāt.

 

Otrs man zināmais gadījums, ir tāds, ka daudzi divfaktoru autentifikācijas servisi nevēlas tērēt naudu īsziņām un iesaka ievadīt ienākošā klusā numura pēdējos ciparus.

Tieši to dara  Webmoney un Google sistēmas. Turklāt zvani tiek veikti no reālu cilvēku numuriem (es atzvanīju). Un šādas sistēmas dažreiz pieļauj kļūdas un masveidā izsūta šādus zvanus (informācija no kāda uzņēmuma pārstāvja).

Ko darīt?

 

Nav jādara nekas. Ar šādu abonentu tik un tā nevarēsiet parunāt, turklāt otrā galā nav cilvēks, bet gan dators, kas datubāzē ievada “dzīvos” jeb aktīvos numurus. Parasti tas tiek darīts, lai izsūtītu surogātpastu. Zvanu gadījumā ir tā, ka tiklīdz jūs atbildat spamerim, tas uzreiz nomet klausuli.