Kāpēc patiesībā lielveikalos Lidl, Maxima bieži strādā tikai viena vai divas kases un ko viņi no tā iegūst

Bieži var novērot, ka veikalos ir uzstādītas apmēram sešas kases, taču aktīvas ir tikai divas. Kāpēc tā notiek, un kam tad paredzētas pārējās?

Varētu šķist, ka tas ir vienkārši nejaušs sakritību vai izmaksu taupīšanas jautājums — lai nebūtu jāalgo tik daudz kasieru. Jā, tas notiek arī tāpēc. Lielveikali un mazumtirdzniecības tīkli cenšas samazināt personāla izmaksas. Atvērt visas kases nozīmē vairāk kasieru, lielāku algu fondu un augstākas izmaksas. Tāpēc viņi bieži atstāj tikai dažas kases atvērtas, īpaši laikā, kad pircēju plūsma ir mazāka.

Lasi arī: Aizmirstiet par veikalā iegādāto augsni- gatavojam savu, ideālo zemes maisījumu stādiem: kur un ko rakt rudenī

Tomēr tass nav viss. Patiesībā aiz šīs prakses bieži slēpjas mārketinga un psiholoģijas paņēmieni, kas palīdz veikaliem palielināt peļņu un ietekmēt pircēju uzvedību.

Garās rindas pie lielveikalu kasēm ir daļa no nozīmīga mārketinga prakses. Viņi apzināti tura atvērtas tikai vienu vai divas kases. Pat noslogotākajās stundās. Tas ir pēc pulkst. 17:00, kas lielāka daļa iedzīvotāju pēc darba laika beigām grib iebraukt lielveikalā nopirkt vakariņām nepieciešamos produktus un citas lietas.

Tā patiesībā ir pūļa psiholoģija, kad cilvēks redz garu rindu, viņam rodas iespaids, ka ja jau te ir tik daudz cilvēku, tātad šajā veikalā patiešām ir izdevīgi iepirkties un steidzami ir kaut kas jānopērk. Vai arī ir kāda īpaša akcija ko viņš palaida garām.

VIDEO:

Otrkārt, kamēr tu stāvi rindā, tu gribot negribot skaties pa malām. Visbiežāk uz precēm, ne cilvēkiem. Un kas tad parasti ir novietots pie kasēm? Tieši tā – simtiem sīku, bet lētu preču. Kādas akcijas prece, saldumi bērniem, kamēr gaidāt rindā bērni sāk kļūt niķīgi un kāds gardums tos lieliski nomierinās.

Tad vēl parasti kāda akcijas prece ar super izdevīgu piedāvājumu, bet ar mazu kopējo cenu. Protams, ja pie kases stāvētu kāda dārga prece, kas maksātu aptuveni 50 EUR, jūs to nenopirktu. Tieši tāpēc tur stāv akcijas preces līdz 2 EUR. Kā arī košļājamās gumijas, šķiltavas.

 

Rezultātā čeka summa nemanāmi aug, bet tu to pat nepamani. Treškārt ir princips – jo ilgāku laiku tu pavadi veikalā, jo vairāk naudas tu iztērē. Lielveikalu mārketinga speciālisti lieliski zina, ko viņi dara. Ja tu veikalā pavadīsi vismaz 10 minūtes, tad pirkuma pieauguma iespējamība pieaug divas reizes.  Un tieši garās rindas ir veids kā noturēt pircēju ilgāk veikalā un dot tev vairāk laika pirkumiem.

Lasi vēl: Izrādās es 20 gadus nepareizi tīru savu ledusskapi; Visspēcīgākā recepte, kas liks tam spīdēt kā jaunam

 

Ceturtkārt stresa situācijas izmantošana. Rinda sarūk lēnām, bet kasiere skanē preces skaņas ātrumā. Un tad tev rodas panika, ka tu aizturi rindu un cilvēkus aiz tevis. Ja vēl kāds smagāk nopūšas vai sāk pārmest. Šādā situācijā tu neskaties uz preces cenu, uz kopsummu ekrānā, bet vienkārši ātri krauj savas preces iepirkumu maisiņā un grib ātrāk no turienes pazust.

Iesakām būt modriem, neļaut sevi apmānīt, nepirkt nevajadzīgas lietas. Ja vien iepirkšanos varētu padarīt par meditatīvu procesu, iepirkumu saraksts strauji saruktu un lielveikaliem tas nav izdevīgi. Meklē vairāk informācijas par šo, meklētāja lodziņā uzrakstot “lielveikalu mārketinga triki”.