Kāpēc šoferīši ir sākuši masveidā noņemt deflektorus no automašīnu logiem un vai tas ir aktuāli arī citiem šoferiem

Deflektori, ko sarunvalodā bieži dēvē arī par vēja aizsargiem, jau ilgstoši tiek uzskatīti par noderīgu un praktisku papildinājumu automašīnas logiem.

Tie piedāvā vairākas priekšrocības – piemēram, palīdz novērst lietus iekļūšanu salonā atvērtu logu gadījumā, samazina vēja radīto troksni un ļauj labāk vēdināt salonu pat sliktos laikapstākļos. Turklāt deflektoriem ir ļoti maz būtisku trūkumu, kas tos padarītu nepiemērotus ikdienas lietošanai.

Tomēr nesen novērots, ka daļa autovadītāju, īpaši Austrumeiropas valstīs, sāk atteikties no šo aizsargu lietošanas, izvēloties tos demontēt. Šādu izvēli visbiežāk pamato bažas par iespējamiem negatīviem aspektiem, piemēram, aerodinamikas izmaiņām, troksni vai pat ietekmi uz degvielas patēriņu. Aplūkosim sīkāk, kas ir pamats šādai pieaugošai tendencei un vai ir racionāli to ievērot arī citiem autovadītājiem.

Deflektori ir polimēru konstrukcijas, kas tiek uzstādītas virs automašīnas sānu logiem. Tās ļauj atvērt logus braukšanas laikā, nodrošinot svaiga gaisa pieplūdi, būtiski nepalielinot troksni, nepasliktinot virsbūves aerodinamiskās īpašības un neradot citas nepatīkamas sekas.

Turklāt vasarā autovadītāji bieži atstāj logus nedaudz vaļā, lai nodrošinātu dabisko ventilāciju. Tas palīdz uzturēt salonā komfortablu temperatūru pat tad, kad automašīna stāv zem saules.

Vēja deflektoru trūkums ir tas, ka tie var pasliktināt automašīnas izskatu. Dažiem autovadītājiem nepatīk to izskats, tāpēc viņi vai nu atsakās no to uzstādīšanas, vai arī noņem deflektorus, ja tie jau ir uzstādīti automašīnā. Tomēr deflektorus to izskata dēļ noņem reti. Pēdējā laikā tos noņem pavisam cita iemesla dēļ.

Mūsdienās gandrīz jebkura automobiļa konstrukcijas modifikācija var būt pretrunā ar likumu. Piemēram, par neoriģinālu lukturu uzstādīšanu priekšējā optikā var sodīt ar naudas sodu. Par automobiļa konstrukcijas izmaiņām tiek uzskatīta arī jebkura neliela tūninga veikšana.

Izrādās, ka par neoriģinālu vēja deflektoru uzstādīšanu var saukt pie atbildības daudzviet Austrumeiropas valstu. Izņēmums ir rūpnīcas piederumi. Tomēr tas nav viss..

Vēja deflektori, kas tiek pārdoti pie oficiālajiem tirgotājiem, ir izstrādāti sadarbībā ar automobiļu ražotājiem, un tiem ir atbilstoša dokumentācija. Oriģinālo deflektoru uzstādīšana nepārkāpj automobiļa rūpnīcas konstrukciju. Par šādu papildu aprīkojumu sods netiek piemērots, dažās Austrumeiropas vietās.

Lasi vēl: Kādus cilvēkus nekad nevajadzētu žēlot – nedariet to, citādi situāciju padarīsiet vēl sliktāku

Nesen internetā parādījās informācija, ka ceļu inspektori stingrāk pārbaudīs automašīnas par “neoriģinālu tūningu”. Tiek ziņots, ka sodi var tikt uzlikti pat par tādām nelielām izmaiņām kā velkoņu vai deflektoru uzstādīšana uz logiem.

Rezultātā daudzi autovadītāji ir nolēmuši pārstikloties un noņemt vēja deflektorus, lai izvairītos no problēmām. Tomēr līdz šim nav bijuši masveida gadījumi, kad par neoriģinālu piederumu izmantošanu tiktu uzlikti naudas sodi.

Šķir otru lapu, lai uzzinātu, kādas ir citas populāras modifikācijas, bet atļautas…

Šķir otru lapu, lai lasītu tālāk

 

Citas populāras modifikācijas, bet atļautas

Viena no populārajām ir ādas sture. Kā 10 minūtēs atjaunot ādas stūrei matētu virsmu ar savām rokām. Ādas stūre ir viena no populārākajām izvēlēm mūsdienu automašīnās. Tās piedāvā ērtu satvērienu, kas ir patīkamāks nekā tradicionālās gumijas stūres, tāpēc daudzi autovadītāji tās izvēlas. Taču laika gaitā ādas stūres virsma var zaudēt savu sākotnējo izskatu un kļūt spīdīga. Tomēr atjaunot matētu izskatu ir pavisam vienkārši, ja izmantojat pieejamus līdzekļus.

Ādas stūres nolietojas, taču to izturība lielā mērā ir atkarīga no regulāras kopšanas. Ja virsmu regulāri tīra un apstrādā ar īpašiem kopšanas līdzekļiem, tā ilgāk saglabāsies labā stāvoklī. Cik bieži ādu jāapkopj, atkarīgs no automašīnas izmantošanas apstākļiem, taču parasti pietiek ar tīrīšanu ik pēc 10 000 kilometriem. Ja bieži braucat ar netīrām rokām, tīrīšanu vajadzētu veikt biežāk.

Ādas bojājumus ne vienmēr izraisa tikai normāls nolietojums. Prakse rāda, ka gredzeni uz pirkstiem veicina materiāla ātrāku nodilumu. Šādus bojājumus grūti novērst ar vienkāršiem līdzekļiem, un rezultāts parasti ir īslaicīgs. Tomēr jūs varat atjaunot stūres matēto virsmu un tam būs nepieciešamas vien aptuveni 10 minūtes.

Stūres virsmas spīdīgumu parasti rada uzkrājušies netīrumi, kas rada “spoguļa” efektu. Notīrot virsmu, var viegli atgūt tās matēto izskatu. Svarīgi izmantot pareizos materiālus, kas saglabā ādas elastību, īpaši, ja tā ir dabīga āda. Sintētiskās ādas gadījumā process ir nedaudz vienkāršāks, taču arī šeit svarīga ir pareiza tīrīšana.

Veikalos ir pieejami dažādi speciāli ādas tīrīšanas līdzekļi, kas labi paveic savu darbu, taču tie bieži ir dārgi. Pēc tīrīšanas ar šiem līdzekļiem bieži vien nepieciešams arī kondicionieris, lai pasargātu ādu no ķīmisko vielu negatīvās ietekmes. Taču, izmantojot pieejamus materiālus, ko daudziem jau ir mājās, varat ietaupīt un iegūt labus rezultātus bez dārgiem produktiem.

Lasi vēl: Pamanījāt mazu zaļu vai oranžu punktu telefonā, iespējams, jūs novēro – kā atpazīt un rīkoties

Kvalitatīvas veļas ziepes, kuras pieejamas lielākajā daļā veikalu, ir lielisks risinājums netīrumu noņemšanai no ādas. Uzklājiet ziepes uz mitra sūkļa, saputojiet un apstrādājiet stūres virsmu. Stiprākiem netīrumiem var izmantot mīkstu birstīti. Pēc 2-3 minūtēm veļas ziepes noņems netīrumus un atjaunos matētu izskatu. Neaizmirstiet pēc tam uzklāt kondicionieri, lai saglabātu ādas elastību un mīkstumu nākotnē.