Kāpēc viesnīcās labāk neaiztikt roku dvieli — viesnīcu noslēpumi, ko personāls labāk klusētu

Vietnes Quora apmeklētāji kādu reizi jautāja: “Ko mēs nezinām par viesnīcu numuriem, lai gan noteikti būtu vērts zināt?”

Uz šo jautājumu atbildēja uzņēmuma Beechmont Hotels Corporation pārstāvis, un viņa teiktais izrādījās patiešām apbrīnojams.

1. Nelietojiet čemodāna statīvu

Īpaši tad, ja tas ir glīts, kvalitatīvs koka statīvs, kā šis:

Atcerieties divas lietas:

1.blaktis īpaši iecienījušas koku;

2.tās izplatās nevis ar netīriem cilvēkiem, bet ar bagāžu, kas jau pabijusi “blakšu mītnēs”.

Padoms: droši izmantojiet metāla statīvus — tie neinteresē blaktis.

Vai arī izsaiņojiet čemodānus uz flīžu grīdas vannasistabā (protams, pārliecinoties, ka tā ir tīra).

Pēc tam neaizmirstiet somas aizvērt.

2. Izvairieties no segām, pārklājiem un pledu lietošanas

Pārklāju labāk uzreiz nolieciet malā, bet ar segu apsedzieties tā, lai tā nepieskartos ādai.

Pēc noteikumiem viss, kas nonāk tiešā saskarē ar viesu ādu, būtu jāmazgā pēc katras izrakstīšanās. Taču daudzas lētas viesnīcas šo prasību ignorē. Turklāt pat augstas klases viesnīcas ne vienmēr ievēro pilnīgu tīrību.

Tagad labās viesnīcās un mazos dizaina hoteļos vairs neliek pārklāju pāri visai gultai (vienīgi, ja tas ir balts un tiek mazgāts kopā ar gultasveļu).

Parasti to vienkārši saloka un noliek kājgalī, kā dekoru.

Ja redzat, ka gulta pārklāta viscaur, tā gan nav laba zīme — pārklājs var sabojāt tīro palagu.

Daudzās viesnīcās siltās segas un pledu tīra tikai tad, kad uz tiem redzami traipi.

Tāpēc drošāk tos lietot virs palaga, nevis tieši uz ķermeņa.

3. Nelietojiet mazus dvieļus lētās viesnīcās

Tos sauc par “roku dvieļiem”, bet patiesībā labāk tos neaiztikt — ja vien nezināt droši, ka tie tiek regulāri mazgāti un dezinficēti.

Un par to parasti var uzzināt tikai no kāda, kas strādā viesnīcā.

Vai esat pamanījuši, kur visbiežāk atrod mazos dvieļus pēc viesu izrakstīšanās?

Uz grīdas, pie gultas… apmēram pa vidu.

Tas jau pats par sevi pasaka, kā tos mēdz izmantot.

Padoms: ja numurā ir mazs, biezs frotē dvielis — izmanto to kā paklājiņu pie dušas, kad izkāp no tās.

Bet nelieto to ķermeņa noslaucīšanai.

4. Neuzticies durvju actiņai

Dārgākās viesnīcās durvīs parasti ir actiņa, bet padomā — vai tajā nevarētu būt paslēpta kamera?

Tas nav joks, tādi gadījumi tiešām notiek, un biežāk, nekā iedomājamies.

Ja durvju actiņa izskatās aizdomīgi — redzami bojājumi vai pēdas ap to — uzreiz lūdziet citu numuru.

Pat ja viss ir kārtībā, aizspiediet actiņu ar sarullētu papīra gabaliņu. Tas ir vienkāršs veids, kā pasargāt sevi no slēptām kamerām.

Nav jākrīt galējībās, bet nedaudz piesardzības nekaitēs — īpaši zinot, cik daudz viesnīcu “privāto” video nonāk internetā.

Padoms: ja kāds klauvē, bet caur actiņu neredzat nevienu, neatveriet uzreiz.

Piezvaniet uz reģistratūru un pārliecinieties, ka kāds tiešām sūtīts pie jums.

Un, ja gaitenī redzat cilvēku, kas vienkārši klīst apkārt, pasakiet par to personālam.

Ja viņš tur paliek — labāk izvēlieties citu viesnīcu nākamreiz.

5. Neēdiet, turot rokās televizora pulti

Pults, naktslampas slēdzis un telefona klausule — tie ir paši netīrākie priekšmeti viesnīcā, pat visdārgākajā numurā.

Tos nevar pilnībā iztīrīt, jo istabenēm uzkopšanai ir tikai 20–30 minūtes.

Labāk pašiem noslaukiet pulti un citus priekšmetus ar dezinfekcijas salveti vai izmantojiet kādu improvizētu aizsardzības veidu.

Un vēl mazliet par to, ko viesnīcās reti stāsta…

Kopumā jau var saprast — viesnīca nav īstā vieta tīrības mīļotājiem.

Vienīgais, par ko var būt drošs, ir gultasveļa. Viss pārējais “tīrs” ir tikai nosacīti.

Piemēram, vai zinājāt, ka glāzes un traukus uzkopšanas laikā bieži vien vienkārši noskalo izlietnē zem krāna?

Un par kafijas automātu — vai tiešām varat būt pārliecināti, ka to pēc iepriekšējiem viesiem kārtīgi iztīrīja (lai gan pēc noteikumiem tā vajadzētu būt)?

Visbeidzot ir svarīgi saprast, ka lielāks zvaigžņu skaits nebūt negarantē labāku apkalpošanu.

Saskaņā ar starptautiskajiem standartiem viesiem pienākas kvalitatīvs serviss jebkurā viesnīcā — neatkarīgi no tās “zvaigžņu” līmeņa.

Atšķirības starp viesnīcām galvenokārt saistītas ar ērtībām: numura izmēru, aprīkojumu un pat rozetes skaitu.

Tagad daudz svarīgāk par zvaigznēm ir tas, ko saka paši ceļotāji.

Ja pat četrzvaigžņu viesnīca saņem sliktas atsauksmes, tās statuss neko nemainīs — cilvēki vienkārši negribēs tur atgriezties.