Kas jādara, ja mašīna iestrēgusi sniega kupenā

Katram kādreiz sanāk nonākt situācijā, kad automašīna “iesēžas” sniegā vai dubļos vai arī ir jāizkļūst no aizsniguša pagalma.

Sāksim ar izkļūšanu no pagalma. Visvieglāk to izdarīt ir ar automašīnu, kas aprīkota ar AT pārnesumu kārbu. Jāieslēdz kārba režīmā “D” un jāuzsāk braukt nespiežot degvielas padevi. Ja tas neizdodas, tad… izkāpjam ārā un vienkārši palīdzam automašīnai to piestumjot. Šādu manevru var veikt arī ar automašīnām, kas aprīkotas MT pārnesumu kārbu. Šeit gan jārēķinās, ka tas būs iespējams tikai tad, ja riteņiem ir vāja saķere ar segumu. Šajā gadījumā transmisija lēni un uzmanīgi jāieslēdz 2 pārnesumā, tā, lai motors “nenoslāptu”. Velkošie riteņi “spolēs” – darbosies tukšgaitā, bet piedodot papildus spēku automašīnu stumjot, iespējams, ka izdosies izlīst līdz vietai kur saķere ir pietiekama, lai turpinātu braukšanu.

Šūpošana.
“Šūpošana” ir speciāls vadīšanas paņēmiens, lai uzsāktu braukšanu vai izkļūtu no “iesēšanās“. To var veikt ar automašīnām, kas aprīkotās kā ar MT tā ar AT. Atšķirība ir tehnikā. Automašīnām ar MT to veic atlaižot/izspiežot sajūgu un vienlaikus gāzējot, atkārtojot šo manevru tik reizes cik nepieciešams, lai sasniegtu vēlamo rezultātu. Automašīnām ar AT to veic pārslēdzot transmisijas režīmus “D” un “R” ar vienlaicīgu gāzēšanu. Nedrīkst gāzēt pārslēgšanas brīdī! Tehnika nav sarežģīta – pārslēgšanas brīdī auto jāaptur, nospiežot bremzi brīdī, kad jūtat, ka auto kustība uz priekšu vai atpakaļ ir apstājusies. Nepārcentieties, jo pretējā gadījumā varat nonākt situācijā, ka bez citu palīdzības tālāk netiksiet.

Piebremzēšana
Automašīnām, kas nav aprīkotas LSD, kas “spolēšanas” gadījumā novērš vilkmes jaudas nodošanu tikai vienam ritenim, to var imitēt. Tas protams nedod pilnu LSD efektu, bet palīdzēt var. Aizmugurējās piedziņas automašīnām to panāk uzmanīgi ar izjūtu pievelkot rokas bremzi un tādējādi piebremzējot riteni bez saķeres, kam tiek padota visa vilkme un ļaujot to pievadīt otram ritenim. Priekšējās piedziņas automašīnām to veic izmantojot darba bremzes, tā saucamā “bremzēšana ar kreiso kāju”, jo vienlaicīgi jādarbojas kā ar degvielas padevi tā bremzes pedāli. Nedrīkst pārcensties, jo tādā gadījumā vēlamais efekts netiks iegūts un automašīna tikai iestigs dziļāk.

Rakstu iesaka – 

Avots: autoliste.lv

 

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment