Kas notiek ar zīmoliem Krievijā 2025. gadā – kas tika nomainīts un kurš zīmols tiek gaidīts atpakaļ

Ir pagājuši trīs gadi, kopš Rietumu zīmoli sāka masveidā pamest Krieviju, un tirgus pakāpeniski ir pārstrukturējies

Daži ir atraduši aizstājējus, bet citiem joprojām pietrūkst savu aizgājušo favorītu. Webbankir aptauja parādīja, ka 42,3% Krievijas iedzīvotāju visvairāk gaida IKEA atgriešanos. Paskatīsimies pēc kārtas – kuru izdevās nomainīt, un kuru labāk būtu atgriezties pēc iespējas ātrāk.

Apģērbs — no Zara līdz vietējiem varoņiem
Zara → Maag: paplašinātā kopija

Zara aizgāja 2022. gadā, bet Inditex ātri pārcēlās uz zīmolu Maag, kas mantojis daļu no klāsta un stila. Webbankir aptauja parādīja, ka Zara ir vēlamo preču saraksta augšgalā tikai par 12,5% – acīmredzot Maag ir vairāk vai mazāk apmierinājis pamatvajadzības. Bet analītiķi saka: Maag vairāk atgādina Zara Lite. Vairs nav tāda paša apjoma, kolekcijas tiek atjauninātas lēnāk, un globālais spīdums ir zudis. Acīmredzot krievi ar to ir samierinājušies: 30,1% no tiem, kas atbalsta zīmolu atgriešanos, to uzskata par “nav fundamentālu”. Zara var palikt savā vietā – Maag tiek galā, lai arī bez entuziasma.

Uniqlo → Just Clothes: Minimālisms neizdodas

Uniqlo ar savām dūnu jakām un pamatlietām vairs nav, atstājot uzņēmumu Just Clothes. Taču šim zīmolam tas neizdevās: veikali tiek slēgti, un aptaujā Uniqlo minēja 18,7% respondentu – vairāk nekā Zara. Kāpēc? Just Clothes nevarēja atkārtot japāņu kvalitāti un daudzpusību. Tirgus analīze apstiprina, ka pieprasījums pēc vienkārša, bet uzticama apģērba saglabājas, taču to nevar aizstāt. Uniqlo jāatsauc – bez tiem niša ir tukša.

Vietējās zvaigznes: Love Republic, Gloria Jeans, BeFree

Taču tādi Krievijas zīmoli kā Love Republic, BeFree un Gloria Jeans guva tikai labumu no konkurentu aiziešanas. Kopš 2022. gada Melon Fashion Group pārdošanas apjomi ir pieauguši par 25%, un Gloria Jeans ir kļuvis par “tautas veikalu”. Viņi nepārprotami ir apmierināti ar brīvo tirgu un nevēlas dalīties. Ārzemnieki šeit nav gaidīti – mūsējie ir kļuvuši stiprāki.

Kedas un gadžeti – dārgi un ar nozveju
New Balance, Adidas, Apple → paralēlais imports

Apavi un sīkrīki, piemēram, NB, Adidas un iPhone, tagad tiek transportēti caur trešajām valstīm. Aptaujā tos kā vēlamus nosaukuši 23,4% aptaujāto, kas nepārsteidz. Cenas pieaugušas 1,5-2 reizes (NB virs 20 tūkstošiem ir norma), un viltojumi pārpludinājuši tirgu. Pēc analītiķu domām, viltoto preču īpatsvars sporta apavu segmentā līdz 2025. gadam sasniegs 30%. Paralēlā importēšana palīdz, taču tā nav uzticama: nav garantiju, un pakalpojums ir negarantēts. Krievi ir neapmierināti, bet pērk. NB un Apple labāk atgriezties oficiāli – cilvēki ir noguruši no loterijas.

IKEA – Neaizvietojama mīlestība
IKEA → Jūsu mājas, Hofs un kloni

Lūk, kur notiek drāma: 42,3% krievu, saskaņā ar Webbankir datiem, sapņo par IKEA atgriešanos. Šis ir absolūts aptaujas līderis, un tas ir pamatota iemesla dēļ. “Tvoy Dom” un Hoff cenšas ieņemt nišu, taču izvēle tur ir niecīga, un cenas ir stāvas – Hoff dīvāns līdz 2022. gadam viegli maksās 50-60 tūkstošus rubļu pret 30 tūkstošiem IKEA. Tādi kloni kā Good Luck bija pilnīga neveiksme: ne izskata, ne atmosfēras. Analītika apstiprina: bez zviedriem vidējās klases mēbeļu tirgus daļa ir samazinājusies par 15%, un patērētāji sūdzas par “tā paša mājīguma” trūkumu.

Lasi vēl: Vīramāte un viņas noteikumi – kas notika, kad man pārtrūka pacietība

Kāpēc IKEA ir tik svarīga? 16,1% aptaujāto sacīja, ka bez Rietumu zīmoliem “dzīve ir kļuvusi sliktāka” – un IKEA ir “zaudētas normalitātes” simbols.

Ko saka skaitļi

Webbankir aptauja nav tikai par zīmoliem, bet gan par sabiedrības noskaņojumu. 46,2% ir par atgriešanos – tie ir tie, kuri ir noguruši no izolācijas un vēlas atgriezties “globālajā pasaulē”. Pret ir 27,2% – patrioti, kuri tic importa aizstāšanai, taču viņi ir mazākumā. Un 26,7% “nav vienalga” – šķiet, ka tie ir tie, kuri ir pielāgojušies jaunajai realitātei.

Interesanti, ka jaunieši (18-34 gadi) biežāk nosauca IKEA un gadžetus, savukārt vecākā paaudze (45+) apģērbu un apavus. Analītiķi piebilst: atgriešanās iespējama tikai tad, ja ar Rietumiem nav izdevies, bet pagaidām tas ir sapnis. Tirgus izdzīvo, bet ilgas pēc pagātnes paliek. Varbūt ir pienācis laiks vienoties vismaz ar tiem, kurus nevarēja aizstāt?