Ķīna esot gatava aizstāvēt “savas intereses”, jo draud ES tarifi elektromobiļiem

Ķīna veiks visus nepieciešamos pasākumus, lai “stingri aizsargātu” savas likumīgās tiesības un intereses pēc tam, kad laikraksts ziņoja, ka Eiropas Komisija ievestajiem Ķīnas elektriskajiem transportlīdzekļiem (EV) piemēros līdz pat 25 % tarifus, trešdien paziņoja Ķīnas Ārlietu ministrija.

Pēc astoņus mēnešus ilgas izmeklēšanas Komisija, kas pārrauga 27 valstu Eiropas Savienības tirdzniecības politiku, trešdien paziņos automobiļu ražotājiem, ka tā no nākamā mēneša provizoriski piemēros papildu nodokļus līdz 25 % apmērā importētajiem Ķīnas elektriskajiem transportlīdzekļiem.

Pieaugošais satraukums par Ķīnas rūpnieciskās jaudas pārpalikumu, kas pārpludina ES ar lētiem produktiem, tostarp elektromobiļiem, paver jaunu fronti Rietumu tirdzniecības karā ar Pekinu, kas sākās ar Vašingtonas importa tarifiem 2018. gadā.

ES tirdzniecības politika kļūst aizvien vairāk aizsargājoša pret globālajām sekām, ko rada Ķīnas uz ražošanu orientētais un uz parādiem balstītais Ķīnas modelis.

“Šī antisubsidēšanas izmeklēšana ir tipisks protekcionisma gadījums,” regulārajā preses konferencē sacīja Ārlietu ministrijas preses pārstāvis Lin Dzjans.

“Mēs mudinām ES ievērot savu apņemšanos atbalstīt brīvo tirdzniecību un pretoties protekcionismam, kā arī sadarboties ar Ķīnu, lai aizsargātu Ķīnas un ES ekonomiskās un tirdzniecības sadarbības vispārējo situāciju.”

“Ķīna veiks visus nepieciešamos pasākumus, lai stingri aizsargātu savas likumīgās tiesības un intereses,” viņš teica.
Par 25 % tarifu pirmo reizi ziņoja laikraksts Financial Times, kas atsaucās uz personām, kuras ir iepazinušās ar šo jautājumu.

 

Otrdien Ķīnas vieglo automobiļu asociācija nosauca hipotētisko 20% tarifu Ķīnas elektriskajiem automobiļiem par “saprotamu”, jo automobiļu nozare ir liels darba devējs Eiropā.

Leave a Comment