Ķīnas uzņēmumi arvien ir uzticīgi ASV tirgum, liecina jaunākā aptauja

Aptaujas rezultāti liecina, ka aptuveni 90 % Ķīnas uzņēmumu ASV plāno saglabāt vai palielināt ieguldījumu apjomu valstī, raksta CNBC.

Šie rezultāti ir iegūti, neraugoties uz to, ka 60 % ziņo par uzņēmējdarbības vides pasliktināšanos, ņemot vērā bažas par politiku un ASV un Ķīnas tirdzniecības attiecībām.

Nesen veiktā Ķīnas uzņēmumu ASV aptaujā noskaidrots, ka lielākā daļa no tiem saglabā optimistisku attieksmi pret tirgu ilgtermiņā, neraugoties uz pieaugošajām bažām par ASV un Ķīnas attiecībām un plašāku uzņēmējdarbības vidi.

Ķīnas Vispārējās tirdzniecības palātas ASV veiktajā ikgadējā aptaujā konstatēts, ka gandrīz 60 % uzņēmumu plāno saglabāt stabilu ieguldījumu līmeni un aptuveni 30 % plāno tos palielināt.

“Saglabājās ievērojams ilgtermiņa optimisma līmenis, un lielākā daļa pauda pozitīvas nākotnes ieņēmumu prognozes,” norādīja CGCC, piebilstot, ka aptauja atspoguļo “apsveicamu optimisma, apņēmības un noturības sajūtu”.

Apsekojums tika veikts šā gada aprīlī un maijā, aptaujājot gandrīz 100 Ķīnas uzņēmumu dažādās nozarēs par darbības rezultātiem un perspektīvām.

Ziņojumā teikts, ka Ķīnas uzņēmumi joprojām ir uzticīgi ASV tirgum, neraugoties uz pieaugošo negatīvo noskaņojumu par vispārējo uzņēmējdarbības vidi, ņemot vērā pieaugošo tirdzniecības spriedzi starp divām pasaules lielākajām ekonomikām.

Vairāk nekā 60 % aptaujas respondentu uzskata, ka uzņēmējdarbības vide ASV pasliktinās, savukārt bažas par “strupceļu Ķīnas un ASV divpusējo attiecību politiskajās un kultūras attiecībās” pieauga līdz 93 % salīdzinājumā ar 81 % gadu iepriekš.

Pēdējā gada laikā Baidena administrācija ir pastiprinājusi Ķīnas uzņēmumu ierobežošanu, rūpīgi pārbaudot atsevišķas Ķīnas dominētās nozares, ieviešot jaunas sankcijas dažādiem Ķīnas uzņēmumiem un precēm un mēģinot pilnībā bloķēt Ķīnas īpašumtiesības uz atsevišķiem uzņēmumiem un platformām.

Aptaujā vairāk nekā 65 % respondentu kā galveno problēmu, kas saistīta ar zīmolvedību un mārketingu ASV, norādīja ASV regulējuma un sankciju politikas “sarežģītību un neskaidrību” attiecībā uz Ķīnas uzņēmumiem.

Kā otro lielāko zīmola veidošanas un mārketinga problēmu 59 % respondentu minēja “plaši izplatīto pret Ķīnu vērsto noskaņojumu Amerikas sabiedrībā”.

“Šie [rezultāti] norāda uz sarežģīto politisko vidi un naidīgo sabiedrības noskaņojumu, ko ietekmē notiekošā ASV un Ķīnas tirdzniecības spriedze,” teikts ziņojumā.

Aptaujā teikts, ka sarežģītā tirgus vide ir plaši ietekmējusi Ķīnas uzņēmumu rentabilitātes līmeni, un pagājušajā gadā uzņēmumi saskārās ar “ievērojamu darbības rezultātu kritumu”.

Vairāk uzņēmumu ziņoja par ieņēmumu samazināšanos, jo īpaši tie, kuru ieņēmumi ievērojami samazinājās par vairāk nekā 20 %. Uzņēmumu skaits šajā kategorijā palielinājās no 13 % 2022. gadā līdz 21 % 2023. gadā.

CGCC priekšsēdētājs un Bank of China U.S.A. prezidents un izpilddirektors Hu Vei aicināja gan Ķīnas, gan ASV uzņēmumus stiprināt koordināciju, lai mazinātu tirdzniecības berzes un politikas šķēršļus.

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment