Klienti sašutuši un ļoti vīlušies redzētajā kādā no ”Maxima” veikaliem: kas tur noticis

Pircēji pauž neapmierinātību un vilšanos par notikušo vienā no “Maxima” veikaliem, un sociālajos tīklos nerimst diskusijas par redzēto. Daudzi atzīst, ka šāda situācija viņus samulsinājusi un likusi apšaubīt veikala attieksmi pret klientiem.

Savukārt citi aicina “Maxima” nekavējoties reaģēt un sniegt skaidrojumu, kas īsti tur noticis. Vīrietis ar segvārdu @raitispaitis savā ierakstā norāda:

“Visi skatās atlaides, bet ironiski šķiet tas, ka šī maize jau gandrīz trīs gadus pēc kārtas tiek tirgota ar atlaidi. Šajā laikā tā faktiski nav maksājusi 2,39 eiro ne reizi. Protams, apzinos, ka atlaide ir pieejama ar “Paldies” karti, bet tas būtību nemaina – tā tomēr izskatās pēc maldināšanas. Normāli akcijām ir konkrēts beigu termiņš, bet šajā gadījumā tas tiek nepārtraukti pagarināts.

Sākumā cena bija 1,39 (vai 1,49) eiro, vēlāk pieauga līdz 1,59, bet tagad aktuālā cena ir 1,69 eiro ar karti. Veikalā “Rimi” šai maizei atlaide parādās un pazūd, bet “Maxima” tā izskatās gandrīz kā pastāvīga. Varbūt vienkārši godīgāk būtu noteikt cenu 1,69 eiro bez nekādas akcijas, jo citādi pircēji jūtas pievilti? Bet tad atkal – cilvēki nepirks, jo neredzēs uzrakstu “atlaide”.”

Līdz ierakstam pievienots arī ekrānuzņēmums no “Rimi”, kur maize redzama ar pilno cenu – 2,39 eiro. Komentētājs Artis piebilst ar smaidu:
“Pirmo reizi redzu, ka kāds sūdzas par atlaidi, kura ir pieejama pārāk ilgi. Varbūt vienkārši jānoliek tāda pati cena kā “Rimi”, tad Raitim būs mierīgākas naktis.”

Kāds cits lietotājs precizē situāciju:

“Te nav runa par akciju, bet gan par klienta kartes cenu – tās ir divas pilnīgi dažādas lietas. Ja pie kases nenopīkstini savu “Paldies” karti, tad arī maksāsi 2,39 €. Tāpēc apgalvot, ka maize nekad nav maksājusi pilno cenu, nav korekti. Akcijas cena ir atlaide, ko saņem visi pircēji, neatkarīgi no kartes, bet šajā gadījumā cena ir daļa no lojalitātes programmas. Tā ir izplatīta mārketinga stratēģija daudzos veikalos – piesaistīt klientu ar īpašiem piedāvājumiem tiem, kas izmanto klienta karti.”

Komentētāja Rasa tomēr piekrīt Raita noskaņojumam: “Šī atlaižu sistēma vispār kaitina. Vispirms uzpūš cenu, pēc tam to it kā pazemina. Rezultātā cilvēki tiek maldināti. Varbūt vajadzētu ierobežot vai pat atcelt šo atlaižu kultu.”

Diskusijā iesaistās vēl kāds: “Bet īstais jautājums ir – kurš patiesībā vainojams? Veikali izmanto atlaižu mehānismus, jo cilvēki skatās nevis uz reālo cenu, bet tieši uz atlaidi kā tādu. Tādēļ sistēma strādā.”

Lasi vēl: Es ”Whatsapp” nelietoju jau vairākus mēnešus un neiesaku arī jums – atklāšu kāpēc tā nolēmu

Visbeidzot savu komentāru pievienojuši arī “Maxima” pārstāvji, skaidrojot uzņēmuma pozīciju: “FAZER Sēklu maize ir daļa no mūsu iniciatīvas “Cenu Līderi”. Mēs esam apņēmušies ilgtermiņā nodrošināt cenu samazinājumu vairāk nekā 600 populāriem vietējo un starptautisko zīmolu produktiem, izmantojot “Paldies” karti. Kā lielākais un izdevīgākais mazumtirgotājs Latvijā mēs piedāvājam izdevīgas cenas ne tikai šajā programmā iekļautajām precēm, bet arī ikdienā – gan ar, gan bez akcijām un īpašiem piedāvājumiem.”