Bremžu kluču sasalšana ir problēma, ar kuru saskārušies daudzi autobraucēji. Mūsu klimatiskajos apstākļos var rasties apstākļi, kuros divas virsmas salīp kopā, un to atgriešana normālā stāvoklī var būt sarežģīta.
Ne visas bremžu kluču atkausēšanas metodes ir vienlīdz labas un efektīvas, tāpēc ir vērts par tām runāt sīkāk.
Bremžu kluču aizsalšanas risks rodas, ja tie ir stipri pārklāti ar ūdeni. Piemēram, problēma nereti rodas automazgātavas apmeklējuma rezultātā. Līdzīgu apgrūtinājumu var radīt arī aktīvas peļķes, kuru uz ceļa ir daudz pat ziemā.
Praksē visbiežāk aizsalst kluči, kas pilda stāvbremzes funkciju. Pārvietojoties tie nesasilst, tāpēc atkūst salīdzinoši ilgi. Ja atstājat automašīnu rokas bremzē, bremžu kluči sasalst pie diska vai trumuļa, un var būt grūti tos atdalīt. Nav iespējams arī braukt ar šādu problēmu, jo aizmugurējās ass riteņi negriezīsies.
Prakse rāda, ka mūsdienu automašīnām kluču sasalšanas problēma ir retāk sastopama nekā iepriekš. Sastāvdaļu izgatavošanai izmantotie materiāli nav īpaši higroskopiski, tāpēc tie ļoti ātri izžūst. Tomēr arī šobrīd autovadītājiem joprojām pastāv risks saskarties ar nepatikšanām, un ir svarīgi zināt, kā no tām atbrīvoties.
Ja jūtat, ka pēc kustības uzsākšanas aizmugurējie riteņi negriežas, lai gan stāvbremze ir izslēgta, tad ieteicams nekavējoties apstāties. Vizuāli mēģiniet noteikt problēmas cēloni.
Lasi vēl: Kā sniegs no zila gaisa: 3 zvaigžņu zīmes, kas saņems lielu finanšu summu līdz 1. decembrim
Dažām automašīnām līdzīgas nepareizas darbības pazīmes tiek novērotas, ja stāvbremzes trose ir bojāta vai aizsalusi, tāpēc tālāk aprakstītās metodes nepalīdzēs.
Šķir otru lapu, lai lasītu turpinājumu….