Ko darīt šoferim situācijā, kad nav iespējas palaist garām ātrās palīdzības busiņu

Un, ja šādas mašīnas vadītājs uzskatīs, ka cita automobiļa vadītājs objektīvi varētu nodrošināt drošības koridoru vai kā citādi izveidot netraucētu caurbraukšanu “ātrajiem”, bet to nav izdarījis, tad ar lielu varbūtības pakāpi šāds vadītājs tiks saukts pie atbildības saskaņā ar administratīvo pārkāpumu kodeksu, ja neatliekamās palīdzības šoferim par ceļa nedošanu informēs ceļu likumsargi. Par šādu pārkāpumu var tikt uzlikts naudas sodu vai pat atņemtas tiesības uz laiku līdz vienam gadam.

Atlicis vēl viens jautājums. Bet ko darīt, ja nākas pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus, lai nodrošinātu operatīvo transportlīdzekļi netraucētu caurbraukšanu, piemēram, braukt aiz stoplīnijas, kad luksoforā deg sarkanā gaisma? Kas notiks?

Formāli tas ir pārkāpums. Bet administratīvo pārkāpumu kodeksā ir tāds jēdziens kā “galējā nepieciešamība”. Tas ir gadījums, kad transportlīdzekļa vadītājs kaut ko ir pārkāpis, bet to darījis, lai novērstu tiešu apdraudējumu attiecīgās personas vai citu personu pašsajūtai vai veselībai, ja šādu situāciju nav bijis iespējams novērst citādā veidā.

Lasi vēl: Martins Bergšteins sniedz skarbu laika prognozi par gaidāmajiem brīvdienu laikapstākļiem

Mūsu iztirzātais gadījums attiecas tieši uz šo punktu. Un pat tad, ja automašīnas īpašnieks saņem “laimes vēstuli” ar fiksētu pārkāpumu, to var apstrīdēt. Lai to izdarītu, ceļu satiksmes drošības direkcijai jāraksta iesniegums, kurā izteikta nepiekrišana pieņemtajam lēmumam, pēc kā sākas administratīvais process vispārējā kārtībā.

Šajā gadījumā jums būs divi argumenti: iepriekš aprakstītais administratīvo pārkāpumu kodeksa pants un video no neatliekamās palīdzības vai ielu kamerām. Visticamāk, tie kopā palīdzēs atbrīvot jūs no atbildības. Ja, protams, ir acīmredzams, ka rīkojāties galējas nepieciešamības stāvoklī, un līdz ar to nekādu administratīvo pārkāpumu neesat izdarījis.