Ko tavs ģērbšanās stils var pateikt par tavu personību

Šo krāsu mēdz izvēlēties tie cilvēki, kuriem trūkst spējas pieņemt lēmumus apģērba izvēlē – tā apgalvo speciālisti

Psihologs Džonatans Garsija-Alens (Jonathan Garcia-Allen) uzsver, ka noteikts tonis ir cieši saistīts ar “stingrības trūkumu lēmumu pieņemšanā”.  Eksperti brīdina, ka pārmērīga šīs krāsas lietošana var izraisīt emocionālu vēsumu, vienmuļību vai atturētu attieksmi pret apkārtējiem.

Apģērba izvēle dažkārt spēj daudz pastāstīt par cilvēka attieksmi pret pasauli – bieži vien vairāk, nekā viņš pats apzinās. Runājot par krāsu psiholoģiju, daži toņi tiek uzskatīti par attieksmes izpausmi pret lēmumu pieņemšanu.

Džonatans Garsija-Alens, psihologs un tīmekļa vietnes Psychology and the Mind dibinātājs, norāda, ka konkrēts tonis ir saistāms ar “pasivitāti un stingrības trūkumu lēmumu pieņemšanā”, kas bieži vien liecina par neizlēmīgu personību.

Šī pieeja ietilpst kolorimetrijas ietvaros – zinātniskā disciplīnā, kas pēta, kā krāsas ietekmē cilvēka uztveri. Saskaņā ar šīs jomas secinājumiem, noteiktu krāsu izvēle apģērbā var liecināt par pašpārliecinātību, enerģiju vai emocionālu neitralitāti. Šo krāsu mēdz izvēlēties tie, kuriem ir grūtības pieņemt lēmumus attiecībā uz apģērbu – tā vēsta psiholoģija.

Šis tonis simbolizē arī līdzsvaru un atturību

Papildus saistībai ar neizlēmību šī krāsa var nozīmēt arī neitralitāti, atturību un harmoniju. Noteiktos apstākļos šīs krāsas nēsāšana var liecināt par vēlmi izvairīties no konfliktiem vai saglabāt distanci no problemātiskām situācijām.

Tādējādi pelēkā krāsa tiek uzskatīta par izvēli, kas var liecināt par vāju lēmumu pieņemšanas spēju. Saskaņā ar šo skatījumu, cilvēki, kuri izvēlas ģērbties šādi, var demonstrēt pasīvu attieksmi pret apkārtējo vidi. Mūsdienās dominē pelēkā krāsa it visur – ēkās, apģērbā, mēbelēs, interjerā utt.

Uztveres maiņa

Tomēr attieksme pret pelēko krāsu nav viennozīmīgi negatīva. Tas pats tonis var tikt interpretēts kā neitralitātes, atturības un līdzsvara izpausme. Daudzos gadījumos cilvēki, kuri izvēlas pelēko, tiek uzskatīti par tiem, kas cenšas neiesaistīties konfliktos vai izvairās no sarežģītām situācijām.

Šāda interpretācija, atkarībā no konteksta, var būt gan pozitīva, gan negatīva. Lai gan dažās darba vidēs vai situācijās tas var norādīt uz profesionalitāti un objektivitāti, citkārt tas var radīt iespaidu par vēsumu vai mērķtiecības trūkumu. Tāpēc daudzi izvēlas tādas krāsas kā melnu vai baltu, kas biežāk tiek uztvertas kā pārliecības simboli.

Lasi vēl: Anglijā dzīvojoša pensionāre stāsta kādu pensiju saņem un, vai grib atgriezties

Katra krāsa sevī ietver noteiktu simbolisku nozīmi

Šo krāsu mēdz izvēlēties tie cilvēki, kuriem ir grūtības pieņemt lēmumus attiecībā uz apģērbu – tā apgalvo psiholoģija. Ko saka dizaina un krāsu eksperti? Arī dizaina jomā krāsām ir savi niansēti vēstījumi. Dizaina studija Unionn Estudio Creativo norāda, ka pelēkā krāsa tiek saistīta ar “nopietnību, emocionālo stabilitāti un eleganci”.

Tāpat viņi uzsver, ka šī krāsa “pauž profesionalitāti un ir lielisks papildinājums citām krāsām”, padarot to ideāli piemērotu kombinācijām apģērbā, zīmolos, tīmekļa vietnēs vai vizuālajos materiālos. Vienlaikus eksperti brīdina par iespējamajiem trūkumiem no psiholoģiskā un estētiskā viedokļa.

Kā norādīts šajā tīmekļa vietnē, pelēkā var tikt uztverta kā “garlaicīga vai monotona”, un dažkārt tā var radīt emocionāla vēsuma iespaidu. Tādēļ svarīgi ir, kā tā tiek lietota un ar kādām citām krāsām kombinēta, lai tās ietekme tiktu vai nu mazināta, vai pastiprināta. Savukārt tādas krāsas kā melna vai balta bieži vien tiek asociētas ar pārliecību un apņēmību, kas var ietekmēt cilvēka tēla uztveri.