Deputāts Andris Kulbergs (Apvienotais Saraksts) platformā “X” ir publicējis video, kurā skaidro aktuālās OCTA izmaiņas un to ietekmi pēc 10. decembra. Viņš dalījās ar būtisku informāciju par gaidāmajām pārmaiņām, kas ietekmēs autovadītājus un apdrošināšanas tirgu.
“Pabeidzām tiešsaistes sēdi par OCTA jautājumu, kurā tika precizēts kopējais situācijas konteksts, direktīvas prasības un iespējamie risinājumi. Sēdē piedalījās arī lielākā daļa Tautsaimniecības komisijas deputātu, kas aktīvi piedalījās diskusijā.
Drīzumā sagatavošu detalizētu apkopojumu, taču galvenā ziņa ir skaidra: arī pēc 10. decembra, kad stāsies spēkā jaunais likums, transportlīdzekļu vadītājiem būtiskas izmaiņas nav gaidāmas. Soda piemērošanas kārtība paliek nemainīga – policija varēs sodīt par OCTA neesamību tikai tad, ja transportlīdzeklis piedalīsies ceļu satiksmē.”
Direktīvas ieviešana neietekmē esošo nacionālo regulējumu, un šobrīd izmaiņas Ceļu satiksmes likumā (CSL) netiek plānotas. Tas nozīmē, ka sodu par OCTA neesamību stāvošiem transportlīdzekļiem nevarēs piemērot. Sekojiet līdzi – drīzumā būs pieejama detalizēta informācija,” norāda A. Kulbergs.
Saeima nosūtījusi Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai opozīcijas sagatavotos OCTA likuma grozījumus. Šīs izmaiņas piedāvā pārskatīt prasību, kas noteica OCTA polises obligātu iegādi visiem reģistrētajiem transportlīdzekļiem.
Grozījumus iesnieguši deputāti Edmunds Zivtiņš (LPV), Edgars Tavars (AS), Ramona Petraviča (LPV), Jānis Vitenbergs (NA), Kristaps Krištopans (LPV), Didzis Šmits (AS), Linda Liepiņa (LPV), Viktorija Pleškāne (LPV) un Ilze Stobova (LPV). Tāpat arī partijas “Stabilitātei” deputāti iesnieguši līdzīgus priekšlikumus par izmaiņām.
Saeimas debatēs opozīcijas deputāts Edmunds Zivtiņš (LPV) atzina, ka ir nepieciešams labot kļūdas, uzsverot: “Kļūdīties ir tikai un vienīgi cilvēcīgi.”
Saeimas sēdē deputāts Edmunds Zivtiņš (LPV) pauda šaubas par to, vai apdrošināšanas jautājumiem būtu jābūt Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas pārziņā, jo tie ir cieši saistīti ar ceļu satiksmi. “Šoreiz viss beidzās tā, kā beidzās,” viņš atzina.
Deputāts Jānis Reirs (JV) izteica gatavību sekot līdzi, kā Tautsaimniecības komisija risinās šo jautājumu, uzsverot, ka tas ir saistīts ar Eiropas Savienības direktīvām. Viņš arī norādīja uz nozīmīgu problēmu – CSDD vēl nav pienācīgi noregulējusi transportlīdzekļu noņemšanu no uzskaites un uzlikšanu uz tās.
Opozīcijas deputāts Aleksejs Rosļikovs (S) Saeimas sēdē izteica neizpratni par Eiropas Savienības direktīvas interpretāciju, kas attiecas uz OCTA jautājumu.
Trešdien vairāki opozīcijas deputāti sociālajos medijos atzina, ka balsojuma laikā nesaprata pilnībā, par ko viņi balsoja, reaģējot uz sabiedrības kritiku. Deputāts Andris Kulbergs (AS) platformā “X” atvainojās autobraucējiem, atzīstot, ka “palaidis šo garām”, un norakstīja atbildību uz Saeimas Budžeta komisiju, kurā viņš pats nepiedalās.
Tomēr viņš bija iesniedzis priekšlikumus OCTA likuma grozījumiem. Kulbergs apgalvoja: “Ja būtu zinājis, nekad nebūtu atļāvis, lai tas virzītos tālāk.” Līdzīgu nostāju pauda arī deputāts Didzis Šmits, kurš atvainojās par balsojumu, nesaprotot tā būtību.
VIDEO:
Tikko pabeidzām ONLINE sēdi par #OCTA karsto jautājumu, kur tapa skaidrība par kopējo bildi, 🇪🇺 direktīvu un 🇱🇻 manevra iespējām. Piedalījās arī lielākā daļa Tautsaimniecības Komisijas deputāti.
Vēlāk uzrakstīšu apkopojumu, bet galvenais, ka mums ir iespējams risināt šo jautājumu… https://t.co/zKIoKaewDa pic.twitter.com/85AuHLRiwK— Andris Kulbergs (Apvienotais Saraksts) 🇺🇦🇱🇻 (@AndrisKulbergs) November 28, 2024
Atgādinām, ka 14. novembrī Saeima pieņēma un Valsts prezidents apstiprināja grozījumus OCTA likumā, kas paredz, ka OCTA apdrošināšana būs obligāta visiem reģistrētiem transportlīdzekļiem, ja vien to reģistrācija nav pārtraukta uz laiku. Šie grozījumi stāsies spēkā 10. decembrī.