Bankomāts neizsniedza naudu, bet noskaitīja to no konta — ar šo problēmu saskaras daudzi plastikāta karšu īpašnieki. Tā vietā, lai krist panikā, jums ir jārīkojas ātri un skaidri, lai atgūtu savu naudu.
Kāpēc bankomāts neizsniedz naudu?
Ielikām karti, ievadījām summu, apstiprinājām darījumu, bet bankomāts naudu neizsniedza. Daudzi bankas karšu īpašnieki saskaras ar šo situāciju. Pirmā reakcija ir trāpīt terminālim, lai viņš nāk pie prāta un nodod skaidru naudu. Taču šī metode, visticamāk, nepalīdzēs atgūt naudu.
Bankomāts ir sarežģīta tehniska ierīce, kuru kontrolē īpaša operētājsistēma. Ja klients nav saņēmis banknotes, tam ir nopietni iemesli.
Ierīce sastāv no vairākām daļām, galvenais ir tās iekšējais saturs – seifs un dators. Skaidras naudas nodalījumi atrodas termināļa apakšā. Ir vairāki šādi nodalījumi – noteikta nomināla banknotēm. Terminālis atteiksies izsniegt skaidru naudu, ja vajadzīgās summas nebūs, bet uz kartes nebūs debeta.
Tāpat operācija nedarbosies, ja tiks pārsniegts izņemšanas limits vai kartē nebūs pietiekami daudz līdzekļu.
Bet var jau būt, ka aparāts nolēma naudu neizsniegt, bet novilka no kartes. Iemesls var būt tehniska kļūme – bankomātā sabojājušies sensori un tas zaudējis kontaktu ar vadības datoru, vai arī banknotes iestrēgušas, pārvietojot tās rēķina pieņēmējā.
Vēl viens iemesls ir tas, ka jūs, iespējams, esat apjucis un laikus nepaņēmāt naudu no speciālā nodalījuma. Daudzi bankomāti ir veidoti tā, ka pēc 30-60 sekundēm tie automātiski noņem naudu uz citu filiāli.
Ko darīt un kur doties
Neatkarīgi no iemesla, ka esat palicis bez naudas gan rokās, gan kontā, problēma būs jārisina ar bankas speciālistu palīdzību. Tikai kredītiestāde varēs noskaidrot, kāpēc bankomāta darbībā radusies kļūda.
Bet vispirms, neizejot no termināļa, jums jāveic vairākas darbības:
1. Saņemiet darījuma kvīti. Tajā būs ietverta pamatinformācija – bankomāta adrese, debeta datums un laiks, kartes numurs un summa, ko bankomāts it kā izsniedzis. Ja atteicāties izsniegt čeku, šos datus varat apskatīt bankas mobilajā aplikācijā.
2. Uzņemiet fotoattēlu vai video no bankomāta. Termināļa numuram jābūt redzamam uz rāmjiem — no četriem līdz astoņiem cipariem, kas norādīti virs ierīces ekrāna.
3. Zvaniet bankai, kas apkalpo ierīci. Tas jādara uzreiz ierīces tuvumā. Uz bankomāta jānorāda filiāles vai uzticības tālruņa numurs.
Speciālistam ir jāsniedz sava personiskā informācija un sīki jāizstāsta par notikušo. Ja terminālis atrodas bankas birojā, labāk nekavējoties piezvanīt menedžerim – viņš palīdzēs ierakstīt nepieciešamo informāciju un pastāstīs, kā rīkoties tālāk.
Ja trešās puses bankas bankomāts nevēlas izsniegt naudu, jums jāzvana savai bankai – tā sazināsies ar pieņēmējbanku un ziņos, ka nauda ir novilkta, bet nav izsniegta.
Lasi vēl: Viss notiks līdz novembra beigām ”eņģeļi iejauksies : kuras zvaigžņu zīmes sagaidīs globālas pārmaiņas savā personīgajā dzīvē
4. Uzrakstiet pieteikumu bankai. Labāk to izdarīt pēc iespējas ātrāk tuvākajā organizācijas filiālē. Nav vienotas prasības pieteikuma veidlapas, katrai bankai ir savas veidnes šādam dokumentam.
Šķir otru lapu, lai lasītu turpinājumu….