Pieteikumā jānorāda pilns vārds, pases dati, dzīvesvietas adrese un tālruņa numurs. Ja izmantojāt citas personas karti, plastmasai būs jāpievieno notariāli apstiprināta īpašnieka pilnvara.
Sūdzības saturs var būt patvaļīgs, galvenais ir norādīt, kad un cik naudas terminālis Jums nav iedevis, tā numuru un atrašanās vietu, prasība atdot naudu un Jūsu konta numuru. Jūs varat paņemt pieteikuma kopiju ar bankas zīmogu, datumu un tā darbinieka parakstu, kurš to pieņēma.
Nauda bankai ir jāatdod 30 dienu laikā – šis periods ir atvēlēts, lai speciālisti varētu pārliecināties, vai terminālis tiešām nav izsniedzis skaidru naudu, bet gan norakstīts no konta.
Lai to izdarītu, bankas speciālisti savāks bojāto termināli. Tas uzskaitīs visus rēķinus un, ja to būs vairāk, nekā tika apstrādāts darījumos, līdzekļi tiks atgriezti pieteikuma iesniedzējam. Lai noskaidrotu sīkāku informāciju, banka var apskatīties to videokameru ierakstus, kas atrodas katrā bankas automātā.
Ja incidents noticis citā valstī, prasība tiks izskatīta ilgāk, bet ne vairāk kā 60 dienas. Ja lietai nav nepieciešama sarežģīta tiesvedība, nauda kontā tiek atgriezta dažu dienu laikā.
Termiņi var aizkavēties arī gadījumos, ja nauda nav atgriezta ar trešās puses bankas bankomātu. Pārbaudē tiks iesaistītas divas finanšu organizācijas, kas sazināsies un noskaidros informāciju, izmantojot maksājumu sistēmu.
Dažos gadījumos banka var atteikties atgriezt naudu pieteikuma iesniedzējam. Tas ir iespējams, ja:
Naudu paņēma cita persona. Šajā situācijā banka nevarēs palīdzēt, jums būs jāsazinās ar policiju;
Kopš incidenta pagājušas vairāk nekā 180 dienas. Šis ir termiņš, kurā finanšu iestādei jāapstrādā prasības.
Klients pats paņēma skaidru naudu, bet cenšas apmānīt banku, ka bankomāts naudu neizsniedza. To var uzskatīt par krāpšanas mēģinājumu, par to ir paredzēts sods.
Kā izvairīties no problēmām ar bankomātu
Nav iespējams paredzēt, kurš bankomāts nedarbosies, un izlemt naudu neizsniegt. Lai nekļūtu par bojātu iekārtu upuri, pietiek ievērot dažus noteikumus.
Izņemiet lielu summu bankas filiālē. Labāk to izņemt kasē. Bet pat tad, ja izņemat naudu no bankomāta, bankomāta kļūdu būs vieglāk un ātrāk tikt galā organizācijas birojā.
Neizmantojiet ierīci, ja redzat, ka tā nedarbojas pareizi. Piemēram, ierīce sasalst vai apstrādā pieprasījumu lēni, un ekrānā tiek parādīta nesaprotamu rakstzīmju kopa.
Centieties neizņemt lielu summu vienlaikus. Labāk ir izņemt līdzekļus vairākās reizēs- ja terminālis neizdosies, jums būs jāatdod neliela naudas daļa, nevis visa.
Lasi vēl: Ne pilītes netīrumu un putekļu: Pateicoties 3 soļiem, tā spīdēs 10 dienas
Nenovērsiet uzmanību bankomāta tuvumā. Nekavējoties izņemiet banknotes no nodalījuma un saskaitiet tās, neizejot no termināļa.
Pastāstiet mums komentāros, ja esat saskārušies ar šādiem gadījumiem. Ko jūs darījāt, kur devāties un cik ātri viņi jums palīdzēja?