Laba ziņa visiem ”Omniva” klientiem: daudzi šo jau sen ir gaidījuši un tas beidzot noticis

Loģistikas uzņēmums “Omniva”, kas ir viens no vadošajiem spēlētājiem sūtījumu piegādes nozarē, ir speris nozīmīgu soli nākotnes virzienā.

Ieviešot modernizētu pasta sistēmu – tā dēvētos kopienas viedpakomātus. Pirmās desmit šāda tipa iekārtas jau ir izvietotas dažādos Polvas apriņķa ciemos Igaunijas vidienē, apliecinot uzņēmuma apņēmību piedāvāt pakalpojumus arī attālākos reģionos dzīvojošajiem.

Inovatīvs risinājums: enerģija no baterijām un vienkārša uzstādīšana

Šo pakomātu galvenais tehnoloģiskais ieguvums ir spēja darboties autonomi – tiem nav nepieciešams pieslēgums elektrībai vai internetam. Šīs ierīces darbojas ar baterijām, ļaujot tās uzstādīt ļoti īsā laikā un arī vietās, kur infrastruktūra ir vāja vai vispār neeksistē. Šī pieeja iezīmē būtisku pavērsienu loģistikas attīstībā, kur pakomāts kļūst ne tikai par punktu, kur saņemt sūtījumus, bet arī par multifunkcionālu pasta risinājumu – iespējams nosūtīt paciņas, kā arī izmantot to kā tradicionālu pastkasti.

Baltijas mēroga paplašināšanās un nākotnes attīstības plāni

Pēc veiksmīgās debijas Igaunijā, “Omniva” iecerējusi jau šī gada rudenī paplašināt šo moderno pakomātu sistēmu arī Latvijā un Lietuvā. Tas ļaus ievērojami uzlabot sūtījumu loģistiku reģionos, kur līdz šim piekļuve šādiem pakalpojumiem bijusi ierobežota. Šī iniciatīva papildina jau iepriekš veiktās investīcijas uzņēmuma attīstībā – 2025. gada janvārī “Omniva” ieguldīja 3,6 miljonus eiro jaunu un modernizētu pakomātu uzstādīšanā visā Baltijā, tostarp 20 jaunās vietās Latvijā. Ar vairāk nekā 1300 pakomātu vienībām uzņēmums šobrīd pārvalda lielāko šādu tīklu Baltijā un aktīvi strādā pie tā, lai kļūtu par klientu pirmo izvēli loģistikas jomā, nodrošinot vienlaikus gan ērtību, gan efektivitāti.

Latvijas Pasta stratēģiskie mērķi pakomātu tirgū – lielākais tīkls, bet vai arī līderis?

Valsts uzņēmums “Latvijas Pasts” pēdējo aptuveni 18 mēnešu laikā ir īstenojis apjomīgu pakomātu tīkla attīstību, cenšoties kļūt par skaitliski lielāko pakomātu operatoru Latvijā. Šī aktivitāte ir daļa no uzņēmuma ilgtermiņa stratēģijas, kas paredz pielāgoties e-komercijas straujajam pieaugumam un klientu uzvedības maiņai – arvien vairāk cilvēku izvēlas izmantot pašapkalpošanās pakomātus gan sūtījumu saņemšanai, gan nosūtīšanai.

Lasi vēl: Kāpēc vīrieši ievieš mīļākās pēc daudziem gadiem laulībā – ko sievas dara nepareizi

Cīņa par klientu lojalitāti un tirgus uztveri

Lai gan “Latvijas Pasts” ir būtiski palielinājis savu pakomātu skaitu un var pretendēt uz līdera statusu tīkla lieluma ziņā, tas automātiski nenozīmē dominanci tirgū. Ilggadēji ieradumi un “Omniva” spēcīgais zīmols joprojām ietekmē patērētāju izvēli – daudzi joprojām automātiski asociē pakomātu pakalpojumus tieši ar šo uzņēmumu. Šādu iesakņojušos uzskatu maiņa ir sarežģīts un laikietilpīgs process, kas prasa ne vien finansiālus ieguldījumus, bet arī stratēģisku komunikāciju un konsekventu darbu ar klientiem.