Lai gan daudzi autovadītāji šādi pārvietojas pa Latvijas ceļiem, tas ir aizliegts. Kā zināms katru gadu mainās noteikumi attiecība uz automašīnām.
Saskaņā ar Noteikumiem par transportlīdzekļu valsts ikgadējo tehnisko apskati un tehnisko kontroli, kā arī pārbaudi uz ceļiem (627.3. punkts), priekšējo stiklu (vējstiklu) ir aizliegts pārklāt ar jebkāda veida pārklājumiem vai plēvēm. Attiecībā uz sānu durvju stikliem — pie vadītāja un blakussēdētāja — gaismas caurlaidība nedrīkst būt mazāka par 70 %.
Tas nozīmē, ka likums aizliedz uzstādīt vai līmēt jebkādu tonējošo plēvi vai citu materiālu uz priekšējā vējstikla un priekšējiem sānu durvju stikliem. Pat 5–10 % tonējoša plēve praktiski ir tikpat caurspīdīga un nemanāma kā drošības plēve, taču arī tā nav atļauta. Kā zināms šajā gadā noteikumi ir mainījušies. Par to arī pienākas sods.
Kā ar priekšējā vējstikla augšējo līniju
Savukārt pārējiem, aizmugurējās daļas auto logiem tonēšanas ierobežojumi nav noteikti. Par šo prasību ievērošanu var pārliecināties CSDD apskates stacijās visā Latvijā vai mūsu darbnīcā. Izmērot stiklu, kas nav pārklāts ar tonējošo plēvi, kalibrēts mēraparāts parasti uzrādīs aptuveni 70–77 % gaismas caurlaidību, kas atbilst ražotāja rūpnīcas stikla minimālajam tonējumam, iegūstot to bez papildu plēvēm.
Redzamības lauks un tā prasības
Transportlīdzekļa vadītāja redzamības laukā, kas ietver stiklojumu priekšā no vadītāja sēdekļa un priekšējo sānu stiklojumu, nedrīkst būt nekādu redzamības traucēkļu. Turklāt transportlīdzekļa vadītāja redzamības laukā jābūt skaidri redzamiem atpakaļskata spoguļiem.
Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi
Transportlīdzeklim jābūt aprīkotam ar tā konstrukcijā paredzētajiem stikliem, kuriem jābūt sertificētiem un marķētiem atbilstoši transportlīdzekļu sertifikācijas noteikumiem (skat. 3.2.1. att.). Ja transportlīdzeklis ir pirmo reizi reģistrēts līdz 2000. gada 31. decembrim, stikli var būt sertificēti un marķēti saskaņā ar tolaik spēkā esošajām tehnisko normatīvu prasībām, kas tika piemērotas transportlīdzekļa izgatavošanas (sertificēšanas) brīdī.
Aizmugurējās daļas auto stiklu tonēšana
Bieži tiek uzdots jautājums, vai auto aizmugurējās daļas stiklu tonējums atbilst CSDD prasībām un vai ar ļoti tumšu tonējumu varēs iziet tehnisko apskati. Atbilde ir šāda: aizmugurējiem sānu un aizmugurējam stiklam tonēšanas ierobežojumu nav. Vienīgais ierobežojums attiecas uz aizmugurējo stiklu ar bremžu stopsignālu — tas nedrīkst būt aiztonēts, ja stopsignāls ir integrēts stiklā. Arī jumta panorāmas lūku var tonēt bez jebkādiem ierobežojumiem vai pat aizlīmēt ar necaurspīdīgu līmplēvi.
Priekšējo sānu stiklu tonēšana
Bieži klienti vēlas tonēt priekšējos sānu stiklus, neapzinoties, ka auto stikli jau rūpnīcā ir minimāli tonēti. Šis rūpnīcas tonējums katram auto ir atšķirīgs.
Izmērot stiklu bez plēves ar gaismas caurlaidības mērīšanas ierīci, varēs pārliecināties, ka rūpnīcas tonējums nereti ir aptuveni 70–75 %, kas ir ļoti tuvu likumā noteiktajam minimālajam tonējumam. Tas nozīmē, ka vēl var nedaudz tumšināt, piemēram, ar aptuveni 5 % tonējuma plēvi, kas praktiski saglabā caurspīdīgumu.
Katrai automašīnai šis rūpnīcas tonējums ir atšķirīgs, tāpēc pirms tonējošās plēves uzstādīšanas vienmēr jāizmēra stikla gaismas caurlaidība bez plēves. Tikai pēc tam var noteikt, cik tumšu un kāda tipa plēvi drīkst uzstādīt.
Pārsvarā jaunām automašīnām rūpnīcas tonējums ir tik tuvu 70 %, ka vienīgais papildus uzstādāmais variants ir saules karstumu atstarojoša plēve, kas saglabā caurspīdīgumu.












