Latviete brīdina visus bankas karšu lietotājus: ”Jums nezinot no kartes var tikt noņemta nauda”

Lai arī šī iemesla dēļ sieviete gada laikā nomainījusi vairākas “Swedbank” maksājumu kartes, problēma nav atrisinājusies – no viņas konta joprojām tiek noņemta nauda. 

Parasti krāpnieki darbojas, cenšoties izkrāpt ievērojamas naudas summas, tomēr ik pa laikam dzirdami arī gadījumi, kad viņu mērķis ir nelieli maksājumi. Pieļaujams, ka daudzi pat nepamana, ja starp ikdienas norēķiniem laiku pa laikam pazūd 5, 10 vai 15 eiro – šķietami nenozīmīgas summas, kas viegli var palikt nepamanītas.

Pasākumu organizatore Tatjana, izvēloties ērtību, nereti veic pirkumus interneta veikalos, taču pēdējā laikā viņa no šādiem pirkumiem izvairās – tieši neizskaidrojamu maksājumu dēļ. Jau ilgāku laiku no viņas bankas konta tiek neregulāri atvilkta nauda, un šobrīd vēl nav noskaidrots, kurš tirgotājs ir atbildīgs par šiem maksājumiem. Tatjana aizdomas met uz kādu no populārajiem Ķīnas e-komercijas platformu pārdevējiem, piemēram, “Shein” vai “Temu”.

Kā emocionāli noturīgi atbildēt uz zvaniem, kas slēpj sevī viltu – profesionāli padomi no vairākiem speciālistiem

Tatjana skaidro: “Domāju, ka tas varētu būt saistīts ar šiem veikaliem. Sāku pamanīt, ka laiku pa laikam no konta pazūd nauda. Sākumā tas nenotika regulāri – varbūt reizi divos vai trijos mēnešos –, bet no šā gada februāra šādi maksājumi kļuva biežāki un pastāvīgāki.”

Lai arī šī iemesla dēļ sieviete gada laikā nomainījusi vairākas “Swedbank” maksājumu kartes, problēma nav atrisinājusies – no viņas konta joprojām tiek noņemta nauda, un līdz šim kopējais zaudējums sasniedzis aptuveni 120 eiro. Nauda vienkārši pazūd bez jebkāda skaidrojuma, un mēģinājumi iegūt atbildes bankā nav devuši konkrētu rezultātu.

Tatjana stāsta, ka banka viņai norādījusi – pašai jāsazinās ar tirgotāju, kas veic šos maksājumus, jo banka šādās situācijās neko vairāk palīdzēt nevar. Pēc “Swedbank” teiktā, pircējam pašam jāuzņemas iniciatīva, lai mēģinātu apturēt šādus maksājumus.

Tomēr problēmas būtība ir tajā, ka Tatjanai nav skaidrs, ar ko tieši jāsazinās. Ne viņai, ne arī bankai nav pieejama konkrēta informācija par to, kurš uzņēmums veic šos maksājumus. Pētot datus internetā, viņa noskaidro, ka iesaistīts, iespējams, kāds Honkongā reģistrēts uzņēmums. Taču paliek neskaidrs, kā iespējams turpināt noņemt līdzekļus, pat pēc vairākkārtējas karšu maiņas.

Par šo gadījumu informēta arī “Swedbank”, kas, skaidrojot situāciju, pieļauj, ka šie varētu nebūt automātiski maksājumi – kā varētu domāt sākotnēji –, bet gan pirkumi, kuros apzināti ievadīta piegādes adrese, pasta indekss un citi nepieciešamie dati, kas norāda uz mērķtiecīgu darījumu veikšanu.

Lasi vēl: Timmas ģimenes advokāte atklāj satraucošu informāciju par Annas Sedokovas iepriekšējo dzīvi

Šādi gadījumi liek uzdot jautājumu – cik labi katrs no mums apzinās, kas īsti notiek ar mūsu maksājumu kartēm? Vai esam pārliecināti, ka neviens no ģimenes locekļiem vai citiem tuvumā esošajiem cilvēkiem neizmanto mūsu kartes, arī tās, kas pievienotas mobilajām ierīcēm?

“Swedbank” pārstāvis Jānis Krops norāda: “Ja cilvēks dzīvo viens un ir drošs, ka neviens cits nevar piekļūt viņa maksājumu kartei, tad, pamanot šāda veida darījumus, ir ļoti svarīgi nekavējoties vērsties bankā, bloķēt attiecīgo karti un pasūtīt jaunu. Tāpat nevajadzētu aizmirst atslēgt funkciju, kas ļauj veikt pirkumus internetā.”