Kā jau zināms, vairākos bankomātos šī iespēja jau ir pieejama, un uz ierīces ir izvietota atpazīšanas uzlīme, kas ļauj viegli saprast, ka konkrētais bankomāts ir aprīkots ar jauno funkciju.
Lai izmantotu bezkontakta iespēju, klientam nepieciešams pietuvināt bankomāta karšu lasītājam savu bezkontakta norēķinu karti, viedtālruni vai viedpulksteni ar aktivizētu mobilo maku (mobile wallet), kā arī ievadīt PIN kodu. Pēc tam, izmantojot karti vai ierīci, bankomātā būs iespējams veikt visas ierastās darbības – izņemt un iemaksāt skaidru naudu, kā arī apskatīt konta atlikumu un izdrukāt pārskatus.
Vienīgais izņēmums – PIN koda maiņu ar šo metodi veikt nevarēs. Savukārt, ja izmantota viedierīce, būs pieejamas tādas funkcijas kā skaidras naudas izņemšana un konta atlikuma pārbaude. Bankomāti ar bezkontakta funkcionalitāti būs viegli atpazīstami – tie būs marķēti ar atbilstošu ikonu uz karšu lasītāja.
“Swedbank” Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs norāda, ka bezkontakta maksājumi Latvijā kļuvuši par ikdienu – jau 79% pirkumu tiek veikti, vienkārši pievienojot karti terminālim. Pēdējo trīs mēnešu laikā vairāk nekā pusmiljons klientu vismaz vienu reizi ir norēķinājušies ar viedierīci, un daudzi to izmanto ikdienā kā galveno maksājumu rīku. Viņš pauž pārliecību, ka jaunā funkcionalitāte bankomātos ievērojami uzlabos klientu ērtības – gan tiem, kas maksājumiem izmanto viedierīces, gan tiem, kas joprojām priekšroku dod fiziskajai kartei.
Svarīgi piebilst – bezkontakta funkcijas ieviešana neietekmēs klientus, kuri turpina izmantot tradicionālo kartes ievietošanu bankomātā. Arī turpmāk šādā veidā būs iespējams izņemt un iemaksāt naudu, apskatīt konta atlikumu, nomainīt PIN kodu un veikt citas ierastās darbības.
Kopumā Latvijā ir 360 “Swedbank” bankomātu – 60% no tiem paredzēti tikai skaidras naudas izsniegšanai, bet pārējie ir universālie bankomāti, kuros iespējama gan naudas izņemšana, gan iemaksa. Bezkontakta bankomātu atrašanās vietas iespējams apskatīt “Swedbank” mājaslapā, izmantojot interaktīvo karti.
Atgādinām, ka lai uzlabotu pakalpojuma pieejamību, Latvijas Pasts ir paplašinājis tā funkcionalitāti, un no šī gada februāra par saņemtajiem pakalpojumiem pie pastnieka iespējams norēķināties arī ar bezkontakta maksājuma karti. Šāds risinājums ieviests sadarbībā ar banku “Citadele” un uzņēmumu “Samsung Electronics”.
Sākotnēji iespēja norēķināties ar bezkontakta maksājumu karti būs pieejama pie 387 pastniekiem dažādos Latvijas reģionos, kuros līdz šim novērots vislielākais pieprasījums pēc bezskaidras naudas norēķiniem. Norēķini tiks veikti, izmantojot pastniekiem nodrošināto mobilo lietotni un klientu bezkontakta maksājumu kartes.