SEB banka uzsver, ka dažkārt klienti, veicot pārskaitījumus radiniekiem, mēģina pievienot humoristiskas vai nevajadzīgas piezīmes maksājuma mērķī. Tomēr šāda rīcība var radīt nevajadzīgas bažas un pat novest pie darījuma apturēšanas, ja informācija tiek uzskatīta par neatbilstošu.
Banka pievērš lielu uzmanību klientu veiktajiem pārskaitījumiem, rūpējoties ne tikai par to, lai saņēmēja vārds sakristu ar konta īpašnieka vārdu, bet arī lai maksājuma mērķī ievadītā informācija būtu pareiza.
Šāds rūpīgs pārbaudes process palīdz ievērot “pazīsti savu klientu” principu, kas ir obligāts visām finanšu iestādēm. Maksājumu pārbaudi veic gan sūtītāja banka, gan saistītās korespondentbankas, un katra banka var noteikt savus noteikumus, kādiem jāatbilst pārskaitījumam.
“Bankas sistēmas reaģē uz noteiktiem atslēgvārdiem maksājumos, piemēram, organizācijām vai personām, kas iekļautas sankciju sarakstos, norādēm uz nelikumīgām darbībām vai to atbalstīšanu, un līdzīgām darbībām.”
Pat ja bankas darbiniekiem ir skaidrs, ka daži izteicieni, kas pavada nelielas summas, kas pārskaitītas laulātajam, ir domāti kā joki, banka ir spiesta apturēt darījumu, sazināties ar klientu un noskaidrot pārskaitījuma patieso mērķi.
Šādi joki var radīt nevajadzīgas problēmas klientam, jo bankai būs nepieciešams laiks, lai noskaidrotu situāciju un precizētu informāciju, kas var novest pie maksājuma aizkavēšanās.
Banka arī pārbaudot konta izrakstu, var meklēt papildu paskaidrojumus par darījumiem, kuriem ir aizdomīgas pazīmes, piemēram, ja klients ir pieteicies uz kredītu.