Latvijas populārā lielveikala kādreizējā vadītāja dalās ar trikiem kā veikals māna pircējus, liekot tiem nopirkt vairāk

Ikreiz, kad ieejam lielveikalā, mūs ieskauj preču jūra, vilinošas akcijas un vilinoši piedāvājumi. Bet vai esat kādreiz domājuši, ka visi šie elementi nav nejaušība

Veikali izmanto rūpīgi izstrādātas mārketinga shēmas, lai mēs iegādātos vairāk, nekā plānojām. Veikalu tirgotāji trikus, ko viņi piedāvā klientiem, sauc par “veikala lamatām” vai “slazdiem”. Mans draugs, kurš strādāja vienā no populārākajiem veikaliem Latvijā, dalījās ar mani šajā noslēpumā. Viņš arī precizēja, ka šo shēmu izmanto absolūti visi lielie veikalu tīkli.

1. Plauktu labirints: kā veikali manipulē ar jūsu laiku

Kad dodaties uz lielveikalu, cik bieži jūs varat uzreiz atrast to, kas jums nepieciešams? Vai esi aizmirsis, kāpēc atnāci? Diez vai tā būs nejaušība. Viena no izplatītākajām metodēm, ko mārketinga speciālisti izmanto, ir labirinta izveidošana veikalā. Plaukti ar tādiem populāriem produktiem kā maize, piens vai olas atrodas dažādās telpas daļās. Priekš kam? Lai nākas iziet cauri citām preču kategorijām un varbūt ļauties kārdinājumam iegādāties kaut ko nevajadzīgu.


Veikali izmanto šo kārtību, lai pagarinātu jūsu uzturēšanos veikalā. Jo ilgāk staigāsiet pa veikalu, jo vairāk preču redzēsiet. Un, jo vairāk produktu redzat, jo lielāka iespēja, ka iegādāsieties kaut ko tādu, par ko nebijāt domājis. Un, ja jūs ieradīsieties ar lieliem ratiņiem, jums būs vēlme paņemt vairāk preču. Tā nav nejaušība – psihologi zina, ka pircējam ir noteikta koncentrēšanās un uztveres robeža, un, jo ilgāk viņš klīst pa veikalu, jo vairāk viņš ir pakļauts nepārdomātiem pirkumiem.

Šokolādes torte “Spartaks” – viegli pagatavojams gardums, kas burtiski kūst mutē

2. Spilgti dzeltenas/sarkanas cenu zīmes un “atlaides”: kā mūs maldina cenas

Iedomājieties, ka ejat pa tirdzniecības vietu un pēkšņi jūsu acis pamana spilgti sarkanas un dzeltenas cenu zīmes. “50% atlaide!”, “Īpašais piedāvājums – tikai šodien!” – šādas reklāmas uzreiz piesaista uzmanību. Tiklīdz ieraugi šīs krāsainās cenu zīmes, rodas nepārvarama vēlme nākt un apskatīties preces. Šķiet, ka tas ir labs darījums, bet patiesībā šeit ir paslēptas veselas lamatas.

Veikali bieži izmanto triku, kad paceļ preces cenu un pēc tam pazemina to, piedāvājot jums “atlaidi”. Piemēram, produkts varēja maksāt 10 EUR, un tad viņi paaugstināja cenu līdz 20 un pēc tam paziņoja par 50% atlaidi, tāpēc galu galā jūs maksājat to pašu cenu, ar kuru sākāt. Vēl viena manipulācijas metode ir sīku druku izmantošana uz cenu zīmēm, kur atlaides nosacījumi var ietvert tādas nianses kā “atlaide, pērkot 3 vai vairāk preces”. Jūs varat pat nepamanīt šos nosacījumus un vienas preču vienības vietā ņemt trīs.

Galvenais triks gan tikai sekos!

 

Šķir otru lapu, lai uzzinātu veikalu galveno triku