
No 17. decembra mainīsies satiksmes organizācija Bauskas šosejas ievadā Rīgā un Dienvidu tilta būvdarbu zonā, ziņo Latvijas Valsts ceļi.
No trešdienas, 17. decembra, Bauskas šosejas (A7) ievadā Rīgā tiks pārslēgta satiksme tuneļa zonā. Tuneļa būvdarbi zem Ķekavas virziena brauktuves ir pietiekami pabeigti, lai satiksmi varētu novirzīt no kreisās uz labo brauktuvi. Būvdarbi turpinās zem Rīgas virziena brauktuves.
Dienvidu tilta ceturtās kārtas būvdarbu zonā satiksmei tiks slēgta nobrauktuve no Jāņa Čakstes gatves uz Dienvidu tiltu. Transportu novirzīs pa jaunu brauktuves posmu uz pagaidu rotācijas apli, kur būs divas nobrauktuves – uz Bausku un atpakaļ uz tiltu. Arī satiksme no Ziepniekkalna ielas uz Dienvidu tiltu tiks organizēta pa pagaidu rotācijas apli. Šī satiksmes organizācija būs spēkā līdz 2026. gada maijam. LVC skaidro, ka tuneļa izbūvei un gājēju-velosipēdistu infrastruktūrai jābūt pabeigtai pirms pārvada ar Bauskas virziena brauktuvi un rampu izbūves.

Pēc tuneļa pabeigšanas mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem būs iespēja droši šķērsot ceļu. Rīgas teritorijā tiek izbūvēta gājēju un velosipēdistu infrastruktūra no Mūkusalas rotācijas apļa līdz Rīgas administratīvajai robežai pie Bauskas šosejas, kas savienosies ar Ķekavas apvedceļu un pašvaldības infrastruktūras tīklu. Mikromobilitātes savienojumu izbūvi līdzfinansē Eiropas Savienība, tādējādi nodrošinot vienotu maršrutu starp Rīgu, Ķekavu un citiem novada ciemiem.
Dienvidu tilta ceturtās kārtas būvdarbus pasūta Rīgas pašvaldība. Jāņa Čakstes gatves posmu no Valdeķu līdz Ziepniekkalna ielai veic pilnsabiedrība “DTTB” (SIA “Binders” un “Tilts”), bet posmu no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai – SIA “ACBR”. Darbus ietekmēs ziemas laikapstākļi, un, ja tie būs labvēlīgi, pabeigšana paredzēta līdz 2026. gada beigām, pretējā gadījumā darbi turpināsies 2027. gadā. Dienvidu tilta ceturtās kārtas izmaksas sasniegs 122,7 miljonus eiro.

Lasi vēl: Ja jūsu dzimšanas datumā ir noteikti skaitļi — nākamais gads jums dāvās iespēju, par kuru esat sapņojuši
LVC atgādina, ka satiksmes organizācija būvlaukumos ir kompromiss, kas nodrošina autotransporta, sabiedriskā transporta, gājēju un velosipēdistu kustību, vienlaikus turpinot būvdarbus. Uz Bauskas šosejas ievada Rīgā būvdarbi tiek veikti, neslēdzot ceļu, tāpēc būvlaukumā vienlaikus darbojas gan būvnieki, gan satiksmes dalībnieki. Darbus apgrūtina arī pilsētvides ierobežojumi un komunikācijas zem ielām, tostarp gāzes vads.

Bauskas šosejas ievadā pie Krustkalniem tiek izbūvēts gājēju tunelis, ko veic SIA “Tilts”. Līgumcena autoceļa būvdarbiem ir 1,49 miljoni eiro, bet tuneļa būvei – 1,96 miljoni eiro, no kuriem 85% finansē ES Kohēzijas fonds. Būvuzraudzību nodrošina SIA “Firma L4”, tuneļa projektu izstrādāja SIA “Vektor T”, bet autoceļa pārbūvi – SIA “Projekts EAE”.
Izmaiņas, kas sāksies rīt, 17. decembrī nozīmē, ka satiksme posmā no Dienvidu tilta līdz izbūvētajai tuneļa daļai Ķekavas virzienā tiks organizēta pa trim joslām – divas izbraukšanai no Rīgas un viena iebraukšanai Rīgā. Pārējā būvdarbu zonā satiksme notiks pa vienu joslu katrā virzienā.

Gājējiem kustība tiks nodrošināta pa norobežotām joslām, šķērsošanai varēs izmantot izgaismotu pagaidu pāreju. Sabiedriskā transporta pieturvietas “Neilandi” Ķekavas virzienā un “Krustkalni” Rīgas virzienā paliek darbībā.








