LIDL pircēji sastapušies ar mulsinošu situāciju: skaidrojam, kas patiesībā notiek veikalos un kādas ir jūsu tiesības

Foto – ekrānuzņēmums

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) redzeslokā ir nonākusi informācija par “Lidl Latvija” paziņojumu saistībā ar likumiskās garantijas nosacījumu maiņu, un PTAC ir uzsācis situācijas izvērtēšanu.

PTAC mājas lapā vēstīts, ka veikalu tīklis LIdl no šī gada decembra ir ieviesis jaunu kārtību elektropreču nodošanai garantijas laikā. Ja elektroprecei ir radies defekts un šīs preces vērtība nepārsniedz 15.00 eiro, preces maiņa vai naudas atmaksa iespējama uzreiz veikalā.

Savukārt, ja elektropreces vērtība pārsniedz minētos 15.00 eiro, patērētājam tiek norādīts vērsties pie oficiālā servisa pārstāvjiem (kontaktinformācija norādīta lietošanas instrukcijā) vai Lidl klientu servisā.

Šajā sakarā PTAC norāda, ka šāds nosacījums ir pretrunā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktajam. Pirmkārt, atbildība par preces neatbilstību līgumam vai defektiem vienmēr ir pārdevējam. Otrkārt, patērētājam nav pienākuma vērsties servisā vai pie kāda cita komersanta. Visas pretenzijas par preces remontu, maiņu vai naudas atmaksu iesniedzamas pašam pārdevējam.

VIDEO:

Patērētājs sākotnēji var izvēlēties preces remontu vai maiņu. Ja tas nav iespējams vai rada būtiskas neērtības, patērētājam ir tiesības pieprasīt cenas samazinājumu vai naudas atmaksu. Pretenziju par preces kvalitāti patērētājs var iesniegt 2 gadu laikā no preces iegādes dienas, bet ne vēlāk kā 2 mēnešu laikā pēc defekta atklāšanas.

Lasi vēl: TESTS. Izvēlies gaismu un uzzini, kādas pārmaiņas tev stāv priekšā 2026. gadā

Ja strīdu nav iespējams atrisināt pārrunu ceļā, patērētājam ir tiesības iesniegt pārdevējam rakstveida iesniegumu. Pārdevējam 15 darbdienu laikā ir jāsniedz rakstveida atbilde un jāinformē par iespējamo risinājumu.

PTAC direktore Zaiga Liepiņa uzsver, ka pārdevējs vienmēr ir atbildīgs par savu pārdoto preci un patērētājam defekta gadījumā ir jāvēršas tieši pie pārdevēja. Viņa uzsver, ka nedrīkst radīt pircējam mulsinošu situāciju par to, kur un kā rīkoties, ja precei ir defekts. Šādi patērētāju tiesību ierobežojumi nav pieļaujami.

Ja patērētājs Lidl ir iegādājies elektropreci un tai ir konstatēts defekts, PTAC aicina vispirms vērsties pie pārdevēja – vietā, kur prece iegādāta. Tāpat centrs aicina Lidl ievērot Patērētāju tiesību aizsardzības likuma prasības un nodrošināt, ka patērētājs jebkurā gadījumā var vērsties pie pārdevēja, ja precei tiek konstatēts defekts.