Lietotnē “WhatsApp” ieviestas jaunas izmaiņas, kas ne visiem lietotājiem šķiet pieņemamas vai patīkamas. Šīs izmaiņas ir stājušās spēkā no 16.jūnija.
“Meta” jau ilgāku laiku ir izteikusi nodomus ieviest reklāmas savā ziņapmaiņas lietotnē “WhatsApp”. Tagad šie plāni kļūst par realitāti – sākot ar pirmdienu, 16. jūniju, lietotāji “WhatsApp” aplikācijā sāks redzēt reklāmas. Tomēr tās netiks rādītas visur – reklāmas būs redzamas tikai sadaļā “Atjauninājumi” (angļu valodā – “Updates”). Uzņēmums uzsver, ka cilvēkiem, kuri šo lietotni izmanto vienīgi saziņai ar saviem tuviniekiem un draugiem, šīs pārmaiņas nekādu ietekmi neatstās.
Pēc “Meta” sniegtās informācijas, reklāmas tiks ievietotas sadaļā “Updates”, kas ietver “Status” – lietotāju īsos stāstus –, kā arī “Channels” jeb kanālus, kam lietotāji seko. Komerciāliem uzņēmumiem būs iespēja izmantot “Status” funkciju, lai reklamētu savus produktus vai pakalpojumus, savukārt lietotājiem būs nodrošināta iespēja ar šiem uzņēmumiem sazināties tieši.
Lai reklāmas būtu piemērotākas un atbilstošākas lietotāja interesēm, “Meta” izmantos dažādus datus, piemēram, informāciju par lietotāja izvēlēto valodu, atrašanās vietu (pilsētu), kā arī par to, kādiem kanāliem viņš seko. Turklāt, ja “WhatsApp” konts ir piesaistīts “Accounts Center” platformai, reklāmas var tikt personalizētas, izmantojot arī citu “Meta” lietotņu – piemēram, “Facebook” – apkopoto informāciju.
Lasi vēl: Latvijā solītais ”karstuma vilnis” jūnijā ir izgāzies, bet ko sagaidīsim jūlijā
Vienlaikus “Meta” uzsver, ka sarakstu, zvanu vai statusa satura dati netiks izmantoti reklāmu veidošanai, jo šī informācija joprojām tiek aizsargāta ar pilnu šifrēšanu. Uzņēmums piebilst, ka “Status” funkciju katru dienu izmanto vairāk nekā 1,5 miljardi cilvēku visā pasaulē, kas padara to par pievilcīgu vietu reklāmu izvietošanai, vienlaikus netraucējot lietotāju privāto saziņu.