Mana klasesbiedra Daniela luksusa dzīve soctīklos: māsa piesarkst, kad vaicāju viņai, ar kādu biznesu viņš nodarbojas, ka var to visu atļauties

Foto – Pexels

Mēs katru dienu izmantojam sociālos tīklus. Instagram un Facebook pasaulē mēs diezgan bieži redzam it kā veiksmīgus un turīgus cilvēkus, kas soctīklos lepojas ar savu statusu. Bet, kā izrādās… bieži vien tas ne tuvu nav tā.

Pazīstu kādu puisi, kurš nāk no Rēzeknes, mācījos ar viņu vienā skolā, kurā viņa sekmes nebūt nebija spožas. Viņš tik tikko pabeidza 9. klasi. Kad mēs, lielākā daļa no klases aizgājām mācīties tālāk, viņš teica, ka sāks “nodarboties ar biznesu”. Ir pagājuši vairāki gadi kopš skolas absolvēšanas un daži pabeiguši pat augstskolas. Šis Daniels kādu laiku no mana redzesloka bija pazudis, tomēr nesen sociālajos tīklos es pamanīju viņu – Daniels ar citu uzvārdu, tādu, kas angļu valodā izklausās daudz labāk. Bet – tas pats Daniels.

Tikai… fotogrāfijā viņš lepni pozē pie Ferrari. Vēl kādā citā – fotosesija greznā villā. Vēl citā Instagram video viņš redzams izklaidējoties klubā un ēdot austeres. Nodomāju – nu, re, puisis gan veiksmīgi sāka ar to biznesu nodarboties, interesanti, ko viņš dara? Jau labu laiku nedzīvoju Rēzeknē, kopš sāku studēt augstskolā. Pirms kāda laika aizsaulē devās mana vecmāmiņa, un man bija jādodas uz dzimto pilsētu.

Atvadu ceremonijā bija daudzi cilvēki, arī vietējie, arī mani skolas biedri. Un pat Daniela māsa, kura vēl aizvien dzīvo Rēzeknē un strādā par pastnieci. Sākām sarunu, es ieminējos, ka Daniels gan ir veiksmīgi uzsācis savu biznesu un interesējos – ar ko tad viņš nodarbojas? Ar kādu biznesu? Māsa pasmējās, nedaudz viņas vaigi kļuva sārti un teica: “Ak, tu par tiem soctīkliem un viņa luksusa dzīvesveidu? Tas viss ir izlikšanās. Viņš tepat dzīvo. Īrē vienistabas dzīvokli un strādā gadījuma darbus. Viņam, šķiet, patīk, ka par viņu meitenes ir citās domās.”

Foto – ekrānuzņēmums

Tobrīd sapratu, ka ir taču tik daudz cilvēku, kas tāpat kā Daniels – izliekas par veiksmīgākiem, nekā viņi ir patiesībā. Kāpēc? Uz šo jautājumu gan jau var atbildēt tikai viņi paši. Taču, kā izrādās, šādi gadījumi ir daudz. Un es nolēmu to izpētīt!

Reizēm populārie soctīkli bieži vien vairāk atgādina kādas personas personīgo izstādi, tāpēc ir ļoti viegli apjukt, jo nav skaidrs, kur beidzas realitāte un sākas ilūzija. Varbūt aiz spožā luksusa dzīves aizkara slēpjas parasta ikdiena, un “veiksme” ir tikai prasmīga montāža un labi pārdomāts scenārijs? Kā atšķirt reālo dzīvi no veiksmīgas imitācijas, lai neiekristu iluzionistu izliktajās ēsmās?

Viena poza visās fotogrāfijās

Katram cilvēkam ir viņa iecienītākais rakurss, no kura fotogrāfijās viņš izskatās vislabāk. Bet, ja visas fotogrāfijas izskatās kā kopētas un vienkārši ideālas, tad šis cilvēks noteikti ir parasts lielībnieks.

Foto – Pexels

Piedēvē citu lietas par savām

Ja sociālajos tīklā jūs nejauši ieraugāt, piemēram, kādu pazīstamu cilvēku, kurš patiesībā dzīvo nelielā sērijveida dzīvoklītī, bet viņš pozē pie krāšņas villas ar baseinu, visticamāk, ka tas ir veids, kā parādīt sevi no labākas puses, nekā viss ir patiesībā.

Vai arī tas ir cilvēks, kam kredītā ir paņemts dārgs viedtālrunis, bet viņš pozē pie greznas luksusa automašīnas – visticamāk, šī mašīna labākajā gadījumā ir tikai izīrēta vai vēl – pieder vispār kādam citam.

Lasi vēl: Rožu audzētāji dalās pieredzē: 6 lietas, ko ar rozēm jāizdara septembrī

Ģimenes foto kā no reklāmas

Brīnišķīga ģimenes idille, skaistas dekorācijas, bieži vien pat vienādi apģērbi, kas saskaņoti vienos toņos – viss ir speciāli izvēlēts fotosesijai. Tomēr pastāv likumsakarība, ka jo labākas ir šādas ģimenes fotogrāfijas, jo sliktākas ir attiecības reālajā dzīvē.

Patiesas fotogrāfijas ir tās, kas ne vienmēr ir ideālas: parasts pikniks pludmalē vai kopīgs velobrauciena. Parasts selfijs, bet visīstākā laime ir tas, kas šeit jāvērtē visaugstāk.

Foto – ekrānuzņēmums

Privātās lidmašīnas, jahtas vai greznas villas

Fotoattēli greznā restorānā vai tūkstošiem ziedu pušķi vairs nav modē. Tāpēc cilvēki var rezervēt sev fotosesiju privātā lidmašīnā vai uz jahtas vai pat fotosesijai izīrēt greznu villu. Jā, tieši tā, turklāt influenceriem šīs sadarbības bieži vien ir par brīvu.

Ne viss, ko redzam, ir patiess, turklāt mūsdienu digitālajā laikmetā ļoti liela daļa soctīklu saturu ne tuvu neatbilst patiesībai. Ir kāds vecs, labs teiciens – laime mīl klusumu, un tieši tā tas arī ir. Cilvēki, kas patiesi ir turīgi un kam ir laimīga ģimene – nerāda to soctīklos katru dienu. Viņi nelielās ar savām mājām un automašīnām.