Mazākums Latvijas iedzīvotāju seko līdzi Eirovīzijai

10.maijā notika starptautiskā dziesmu konkursa Eirovīzija otrais pusfināls, kura laikā Latvijas pārstāve Laura Rizoto tomēr neiekļuva finālā. Arī aptaujātie Latvijas iedzīvotāji bija prognozējuši līdzīgu scenāriju, tomēr kopumā vērojams, ka mazākums mūsu valsts iedzīvotāju seko līdzi Eirovīzijas notikumiem.

Par to liecina vēl pirms otrā pusfināla pētījumu kompānijas Kantar TNS veiktā aptauja.

Īsi pirms otrā pusfināla veiktā Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 60 gadiem aptauja atklāj, ka mazāk nekā trešā daļa jeb 28% iedzīvotāju šogad seko līdzi starptautiskā dziesmu konkursa Eirovīzija norisei. To, ka noteikti seko līdzi Eirovīzijas konkursam, biežāk atzīst jaunieši vecumā līdz 30 gadiem.

Aptaujāto iedzīvotāju domas par to, vai Latvijas pārstāve Laura Rizoto iekļūs Eirovīzijas finālā, dalījās. Tomēr nedaudz vairāk bija to iedzīvotāju, kas sliecās domāt, ka Laura Rizoto neiekļūs finālā – 34% pretstatā 28%, kas prognozēja mūsu valsts pārstāves iekļūšanu finālā.

Arī šajā jautājumā optimistiskākās prognozes pauda jaunieši – trešdaļa (33%) jauniešu vecumā līdz 30 gadiem bija pārliecināti par Lauras Rizoto iekļūšanu Eirovīzijas finālā, kamēr vecuma grupā no 50 līdz 60 gadiem šādu pozitīvu scenāriju pieļāva krietni mazāk (23%) aptaujāto.

Par aptauju

Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar TNS laikā no 2018. gada 8. līdz 10. maijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 826 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 60 gadiem.

Kantar TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar TNS strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Kantar TNS

Kantar TNS ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar TNS ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar TNS Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Leave a Comment