Mercedes-Benz palēnina akumulatoru ražošanas plānus, ņemot vērā mazāku pieprasījumu pēc elektromobiļiem

Mercedes-Benz pirms akumulatoru bateriju jaudas palielināšanas gaidīs, vai palielināsies pieprasījums pēc elektromobiļiem, jo prognozētā elektromobiļu pārdošana nozīmē, ka tam vairs nebūs nepieciešama sākotnēji 2030. gadam plānotā jauda.

Vācijas autoražotājs 2022. gadā bija paziņojis, ka līdz desmitgades beigām tam būs nepieciešama vairāk nekā 200 gigavatstundu (GWh) akumulatoru bateriju elementu jauda, un plānoja kopā ar partneriem uzbūvēt astoņas bateriju elementu rūpnīcas visā pasaulē, tostarp četras Eiropā.

Taču, tā kā pieprasījums pēc elektriskajiem transportlīdzekļiem ir mazāks, nekā daudzi autoražotāji prognozēja, Mercedes-Benz šā gada sākumā paziņoja, ka līdz 2030. gadam – piecus gadus vēlāk nekā iepriekš prognozēja, neparedz, ka elektrificēto transportlīdzekļu, tostarp hibrīdautomobiļu, pārdošanas apjomi sasniegs līdz 50 % no kopējā apjoma.

Prognoze par 200 GWh tika balstīta uz pieņēmumu, ka līdz 2030. gadam visi Mercedes-Benz gada pārdošanas apjomi – aptuveni divi miljoni transportlīdzekļu – būs elektriski, 8. jūlijā sacīja tehnoloģiju direktors Markuss Šēfers (CTO).

“Vai 200 gigavatstundu jauda joprojām ir nepieciešama? Tas ir jautājums par laika grafiku,” viņš teica.

Autoražotājs 2022. gadā noslēdza līgumu ar CATL par akumulatoru elementu saņemšanu no Ķīnas uzņēmuma Ungārijā būvētās 100 GWh rūpnīcas, taču neatklāja darījuma apjomu.

Tas saņems arī šūnas no 40 GWh rūpnīcas Francijā, izmantojot kopuzņēmumu ACC, kurā tam pieder 30 % akciju. Pagājušajā mēnesī tika apturēti plāni būvēt vēl divas ACC ražotnes Vācijā un Itālijā zema elektromobiļu pieprasījuma dēļ. Mercedes-Benz ir piegādātāji arī ASV un Ķīnā.

“Mēs esam samērā elastīgi. Par nākamajiem soļiem domāsim tad, kad būs lielāka skaidrība par pieprasījumu,” teica Šēfers. Uzskaitot automobiļu ražotāja pašreizējās attiecības ar piegādātājiem, viņš piebilda: “Tas ir pietiekami, lai segtu nākamo posmu.”

Mercedes-Benz nav ierobežojis investīcijas, lai elektrificētu savu produktu klāstu, un Šēfers teica, ka tas nav ieguldījis ievērojamas summas iekšdedzes dzinēju automobiļos, izņemot plānotos atjauninājumus, lai panāktu automobiļu atbilstību emisiju noteikumiem.

 

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment