Meta piederošā aplikācija WhatsApp “palaiž” jaunus AI rīkus uzņēmumiem

Ceturtdien Brazīlijā notikušajā konferencē uzņēmums Meta paziņoja, ka, cenšoties gūt ieņēmumus no populārā tērzēšanas pakalpojuma, ir uzsācis pirmo mākslīgā intelekta vadīto reklāmas mērķēšanas programmu uzņēmumiem vietnē WhatsApp.

Par jaunajiem rīkiem paziņoja izpilddirektors Marks Cukerbergs videoierakstā, kas tika demonstrēts pasākuma laikā.

Šis paziņojums iezīmē pārmaiņas WhatsApp pamatā. Šifrēto ziņapmaiņas pakalpojumu aplikācija plaši izceļ savas privātuma garantijas un jau sen izvairās no mērķtiecīgas reklāmas rīkiem, kas ir citu Meta lietotņu, piemēram, Facebook un Instagram, pamatā.

Sociālo mediju gigants jau vairākus gadus lietotnē ievieš komercijas un maksājumu funkcijas, tostarp “biznesa ziņapmaiņas” rīkus, ko uzņēmumi var izmantot, lai veiktu klientu apkalpošanas tērzēšanu un nosūtītu mārketinga materiālus cilvēkiem, kuri ar uzņēmumiem ir dalījušies ar savu tālruņa numuru.

Iepriekš šie rīki bija strupi instrumenti, kurus izmantoja, lai nosūtītu īsziņas visiem lietotājiem, kuri bija izvēlējušies saņemt uzņēmuma saziņas paziņojumus. Jaunie mākslīgā intelekta rīki izmantos Facebook un Instagram uzvedības modeļus, lai mērķtiecīgi nosūtītu ziņojumus tiem klientiem, kuri tos visdrīzāk uztvers, ar nosacījumu, ka klienti visos kontos izmanto vienu un to pašu izvēlēto tālruņa numuru.

WhatsApp stratēģisko tirgu vadītājs Gilherme Horns (Guilherme Horn) sacīja, ka šie mākslīgā intelekta rīki sniegs uzņēmumiem iespēju optimizēt reklāmu piegādi lietotājiem, kas visdrīzāk iesaistīsies. “Uzņēmumiem tas ir ļoti svarīgi, jo tie maksā par šīm ziņām.”

Meta ir pastiprinājusi centienus pelnīt naudu no WhatsApp, kas ir tās lielākā lietotne ikdienas lietotāju skaita ziņā. Neraugoties uz pakalpojuma popularitāti un tā uzkrītošo 22 miljardus ASV dolāru lielo iegādes cenu 2014. gadā, līdz šim tas ir devis tikai nelielu daļu no Meta kopējiem ieņēmumiem.

 

Konferencē Meta iepazīstināja arī ar jaunu mākslīgā intelekta tērzēšanas robotu, kas atbild uz uzņēmumu pieprasījumiem tieši tērzēšanā, kas ir agrīns izmēģinājums Zuckerberga mērķim pārliecināt uzņēmumus nodot savu komunikāciju automatizētiem rīkiem. Čatbots palīdzēs lietotājiem ar tādiem bieži sastopamiem pieprasījumiem kā, piemēram, atrast katalogus vai konsultēties par darba laikiem, līdzīgi kā jau esošās klientu apkalpošanas platformas, kas darbojas uz mākslīgā intelekta bāzes.

Tā arī paziņoja, ka uzņēmums pievieno Brazīlijas tūlītējo digitālo maksājumu metodi PIX, kas savulaik tika uzskatīta par potenciālu konkurentu, savam WhatsApp maksājumu rīkam šajā valstī.

PIX, ko izstrādājusi centrālā banka, pagājušajā gadā veidoja aptuveni 39 % no Brazīlijā veiktajiem darījumiem, un tas piedāvā līdzīgus pakalpojumus kā WhatsApp maksājumu rīks, piemēram, naudas pārskaitījumus starp privātpersonām un pirkumus no uzņēmumiem.

Līdzīgi WhatsApp pagājušajā gadā sāka piedāvāt konkurējošu pakalpojumu sniedzēju maksājumu pakalpojumus Indijā.

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment