Mirai izmantota Toyota degvielas šūnu sistēma (TFCS), kurā apvienota gan degvielas šūnu tehnoloģija, gan hibrīda tehnoloģija, un tā ietver Toyota jauno, patentēto FC bloku un augstspiediena ūdeņraža tvertnes.
Kā tehnoloģija darbojas
TFCS ietaupa daudz vairāk enerģijas nekā iekšdedzes dzinēji un braucot neizdala ne CO2, ne citus sārņus. Vadītāji var sagaidīt arī tādu pašu komforta līmeni, kādu nodrošina benzīna automobiļi, tostarp plašu braukšanas diapazonu un ūdeņraža uzpildes laiku aptuveni trīs minūtes.
Sistēmā tiek izmantotas tādas Toyota izstrādātas tehnoloģijas kā Toyota FC bloks, FC pastiprinājuma konvertors un augstspiediena ūdeņraža tvertnes.
Tehnoloģijas veiktspējas rādītāji
Jaunais Toyota FC bloks rada maksimālo jaudu 114 kW (155 DIN ZS) un pasaulē augstāko jaudas iegūšanas blīvumu 3,1 kW/l (2,2 reizes vairāk nekā iepriekšējam Toyota FCHV-adv ierobežota izlaiduma modelim).
Ir izstrādāts jauns, kompakts, ārkārtīgi efektīvs un jaudīgs konvertors, kas Toyota FC bloka radīto jaudu palielina līdz 650 voltiem. Sprieguma paaugstināšana ir ļāvusi samazināt elektromotora izmēru un Toyota FC bloka degvielas šūnu skaitu, tā rezultātā ir panākta mazāka un jaudīgāka Toyota degvielas šūnu sistēma, vienlaikus samazinot sistēmas ražošanas izmaksas.
Pilnībā nosegtā automobiļa apakšpuse un aerodinamiskais gabarītlukturu dizains mazina gaisa pretestību un palīdz uzlabot degvielas efektivitāti un braukšanas stabilitāti. Arī aizmugures lukturu aerodinamiskais spurveida dizains uzlabo taisnvirziena braukšanas stabilitāti.
Izcilo klusumu nodrošina elektromotora piedziņa jebkurā ātrumā un samazinātais vēja troksnis, kā arī visu virsbūves detaļu pilna izolācija un skaņu absorbējošu un izolējošu materiālu optimālais izvietojums visapkārt salonam, tostarp troksni mazinošs stikls vējstiklam un visu durvju logiem.
Bremžu atbalsta režīms reģeneratīvo bremzēšanu padara daudz efektīvāku un uzlabo bremzēšanas jaudu, kad vadītājs vēlas būtiski ierobežot automobiļa ātrumu, piemēram, ilgstoši braucot lejup no kalna.
Avots: toyota.lv