Nelāgas ziņas visiem “Omniva” klientiem attiecībā uz paku piegādēm

Diemžēl visiem “Omniva” klientiem pienākusi ne visai iepriecinoša informācija saistībā ar paku piegādes drošību. Uzņēmums izplatījis brīdinājumu par aktuālu problēmu, ar kuru klientiem var nākties saskarties.

“Omniva” informē, ka pēdējā laikā ir ievērojami pieaudzis krāpnieku aktivitāšu skaits – viņi uzdodas par uzņēmuma kurjeriem un mēģina maldināt cilvēkus. Šie viltvārži zvana iedzīvotājiem, apgalvojot, ka jānogādā vēstule no Valsts ieņēmumu dienesta (VID), un vienlaikus mēģina izvilināt personas datus, kurus vēlāk var izmantot finansiālas krāpniecības nolūkos.

Uzņēmums uzsver, ka šāda krāpniecības shēma kļuvusi īpaši aktuāla šajā laikā, jo iedzīvotāji aktīvi iesniedz gada ienākumu deklarācijas un daudzi varētu sagaidīt saziņu vai paziņojumus no VID puses.

“Sabiedrībai jābūt īpaši piesardzīgai – aicinām nekādā gadījumā neatklāt personisko vai finanšu informāciju, ja saņemat šāda veida aizdomīgus zvanus. Drošības labad vienmēr ieteicams pārbaudīt zvana patiesumu, sazinoties pa tiešo ar Omniva vai VID,” uzsver Omniva Grupas Ārējās komunikācijas vadītājs Jānis Andžāns. Viņš arī atgādina, ka Omniva neveic VID korespondences piegādi un nekad neprasa klientu privāto informāciju.

VID Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Janita Veinberga piebilst, ka krāpnieki nemitīgi rada jaunus paņēmienus, lai apmānītu iedzīvotājus. Viņa atgādina: “VID nekad nesūta vēstules ar kurjeru starpniecību. Ja mūsu darbinieks sazinās ar iedzīvotāju, lai precizētu iesniegtās deklarācijas datus, tad jautājumi skars tikai iesniegtās deklarācijas saturu. Nekādu jautājumu par personas bankas kontiem vai citiem privātiem datiem nebūs.”

Lasi vēl: Vaikule atklāj, vai Pugačova šovasar apmeklēs Jūrmalu pēc skandāla ar Orbakaiti

Viņa arī piebilst, ka šādi zvani visbiežāk nav pārsteigums, jo konsultanti bieži veic atzvanu. Turklāt, ja zvana VID darbinieks, sarunas sākumā parasti atskan automātiska balss paziņojums, kas informē, ka saruna tiks ierakstīta – tas kalpo kā vēl viens signāls, ka zvans ir īsts. Telefonkrāpnieki uzdodas gan par piegādes uzņēmuma “Omniva” kurjeriem, gan “Latvijas Pasta” darbiniekiem, apgalvojot, ka viņiem uzticēts nogādāt vēstuli no Valsts drošības dienesta (VDD).

Sarunas laikā šie krāpnieki cenšas iegūt personas datus, piekļuves informāciju internetbankai vai panākt, lai cilvēks apstiprina savu identitāti, izmantojot “Smart-ID” lietotni. VDD uzsver, ka šādu zvanu patiesais mērķis ir izkrāpt naudu.

Dienests aicina iedzīvotājus būt īpaši piesardzīgiem – uz aizdomīgiem zvaniem nereaģēt un neiesaistīties sarunās. Ja rodas šaubas, VDD iesaka nekavējoties sazināties ar viņu diennakts tālruni 67208964. Tāpat VDD norāda, ka šādās krāpšanas shēmās var tikt ļaunprātīgi izmantoti arī citu valsts iestāžu nosaukumi.