Sākot ar 1. augustu, veikalos tiks ieviesti jauni ierobežojumi attiecībā uz vairākiem produktu veidiem. Klienti šobrīd ir nesaprašanā.
Ar 2025. gada 1. augustu stāsies spēkā Alkoholisko dzērienu aprites likuma grozījumi, kas ieviesīs stingrākus ierobežojumus alkoholisko dzērienu reklāmai. Šie grozījumi ir vērsti uz to, lai samazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā un ierobežotu reklāmas ietekmi uz patērētāju izvēli. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem saistībā ar gaidāmajām izmaiņām, un šī informācija tiks regulāri papildināta un aktualizēta.
Būtiskākās izmaiņas:
Cenu un atlaižu reklāma būs atļauta vienīgi dzērienu ražošanas vietās. Turpmāk alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklamēšana būs pieļaujama tikai pašās ražotāja telpās – piemēram, vīna darītavās vai alus darītavās. Visās pārējās tirdzniecības vietās, tai skaitā mazumtirdzniecības veikalos, interneta veikalos un mobilajās lietotnēs, šāda reklāma būs aizliegta.
Tiks aizliegti jebkādi tirdzniecības veicināšanas pasākumi. Nedrīkstēs rīkot akcijas, izpārdošanas vai piemērot apjoma atlaides (piemēram, “pērc divus – maksā mazāk”) gan fiziskajos, gan interneta veikalos. Tāpat nebūs atļauti piedāvājumi, kas ietver dāvanas vai papildu preces/pakalpojumus, ja pircējs iegādājas alkoholisko dzērienu.
Cenu informācija būs pieļaujama, taču bez reklāmiskiem elementiem. Alkoholisko dzērienu tuvumā drīkstēs izvietot cenu zīmes ar sākotnējo cenu un cenu pēc atlaides, tomēr:
nedrīkstēs norādīt atlaides procentu (piemēram, “-30%”), nebūs atļauts izmantot spilgtas krāsas, vizuālos izcēlumus vai saukļus, piemēram, “Akcija!” vai “Īpašais piedāvājums!”.
Lasi vēl: ”Maxima” slēgta no 8.jūlija līdz 11.jūlijam: šajā Latvijas pilsētā jāizvēlas citi veikali
Aizliegums attieksies uz vairākām reklāmas platformām. Alkoholisko dzērienu cenas un atlaižu reklāmas būs aizliegtas šādos kanālos:
preses un drukātajos medijos, kinoteātros, interneta vietnēs un sociālajos tīklos, e-pastā, veikalos, kuros tirgo alkoholiskos dzērienus. Parastās cenas norādīšana būs pieļaujama. Piemēram, interneta veikalā preces lapā varēs norādīt cenu, lai pircējs zinātu, cik dzēriens maksās pirms iegādes veikšanas, taču bez reklāmiskiem izcelšanas elementiem.
Tiks ieviesti ierobežojumi arī lojalitātes programmām. Lojalitātes kartes īpašniekiem būs iespējams piešķirt atlaidi konkrētai dzēriena vienībai, taču aizliegts būs organizēt plašākas akcijas, piemēram, piemērot atlaidi visam alkoholisko dzērienu sortimentam vai konkrētam dzērienu veidam, piemēram, “-20% visiem vīniem”.