No 20.novembra ”Swedbank” gaidāmas vērienīgas pārmaiņas, kuras ietekmēs pilnīgi visus klientus: ”Tam ir pielikts punkts”

Sākot ar 20. novembri, ”Swedbank” ieviesīs vērienīgas un būtiskas pārmaiņas, kas skars pilnīgi visus bankas klientus. Diemžēl daudzi ar to ir neapmierināti. 

No 20. novembra “Swedbank” plāno samazināt dienas limitu skaidras naudas izņemšanai ar debetkartēm, nosakot to līdz 750 eiro apmērā. Banka norāda, ka šāds solis sperts ar mērķi aizsargāt klientus no iespējamiem krāpniecības gadījumiem, tomēr sabiedrībā šī iecere radījusi pretrunīgu reakciju – daļa cilvēku, tostarp politiķi, to uzskata par pārmērīgu kontroli un lieku ierobežojumu.

Banka uzsver, ka klientiem, kuri nepiekrīt izmaiņām, ir tiesības līdz noteiktajam datumam atteikties no līguma bez jebkādām papildu izmaksām. Savukārt, ja kāds klients vēlas paaugstināt dienas limitu, viņam ir jāsniedz bankai paskaidrojumi par šādu nepieciešamību.

Tomēr ir kas vēl būtiskāks

“Swedbank” skaidro, ka lielākā daļa klientu ik mēnesi skaidrā naudā izņem vien 150–300 eiro, kas apliecina, ka skaidras naudas izmantošana ikdienā arvien vairāk samazinās. Ja krāpnieki iegūst piekļuvi klienta kontam, augstāks dienas limits nozīmē arī lielākus potenciālos zaudējumus. Tāpēc mēs tos samazinām, bet katram klientam saglabājam iespēju limitu palielināt atpakaļ, ja tas nepieciešams, norāda “Swedbank” pārstāvis Jānis Krops.

Arī Finanšu nozares asociācijas pārstāvis Jānis Brazovskis atzīst, ka bankām šādi pasākumi ir jāievieš, jo krāpniecības rezultātā zaudētās summas nereti esot ievērojamas.

Viņš uzsver, ka bankas jautājumi klientiem gadījumos, kad tiek palielināts limits, ir drošības pasākums: “Pastāv situācijas, kad cilvēkus maldina krāpnieki, tādēļ bankai ir jāpārliecinās, ka lēmums tiešām pieņemts paša klienta, nevis trešo personu ietekmē.”

Savukārt Eiropas Parlamenta deputāte Inese Vaidere (JV) izsaka kritisku viedokli, uzsverot, ka šāds bankas lēmums ir pārmērīga iejaukšanās cilvēku brīvībā: Ikvienam ir tiesības rīkoties ar saviem nopelnītajiem līdzekļiem tā, kā viņš vēlas.

Lasi vēl: Decembris būs anomāls: sinoptiķi pastāstīja, kā sāksies ziema un ko varam gaidīt no 3.decembra

Nevajadzētu pārmērīgi kontrolēt godprātīgus pilsoņus. Viņa piebilda arī to, ka pašreizējā ģeopolitiskajā situācijā skaidras naudas pieejamībai cilvēku maciņos ir īpaša nozīme, un tādēļ šādas izmaiņas raisa vēl lielākas diskusijas sabiedrībā.

Pastāstīsim vēl par kādu klientu neapmierinātību..

Turpinājumu lasiet nākošajā lapā

 

Laiku pa laikam sabiedrībā uzvirmo diskusijas par to, vai valsts vara nākotnē neuzspiedīs atteikšanos no skaidras naudas kā maksāšanas līdzekļa. Šīs diskusijas aktualizē arī dažādi praktiski gadījumi. Par vienu no tiem platformā “Threads” raksta tukumnieks un rakstnieks Guntis Tālers – kādā septembra pēcpusdienā uz vairākām stundām pārstāja darboties “Swedbank” norēķinu sistēma.

“Cik sapratu, nestrādāja maksājumu termināli (piemēram, veikalā “Drogas” nācās norēķināties tikai skaidrā naudā), nedarbojās arī kartes, internetbanka un mobilā lietotne. Šajās pāris stundās bankas klienti faktiski bija palikuši bez pieejas saviem līdzekļiem. Nezinu, kā šajā situācijā atrisināja jautājumu tie, kas bija uzpildījuši degvielu ar pēcmaksu… Manuprāt, runāt par pilnīgu atteikšanos no skaidras naudas šobrīd ir pāragri un pat bezatbildīgi,” norāda Tālers. Diskusijā viņa paustajam viedoklim piekrīt daudzi.

Citi komentētāji pauž dažādus skatījumus:

Romualds: Var tikai piekrist, ka nekādas ērtības nevar pilnvērtīgi aizstāt skaidru naudu. Roberts: Es skaidru naudu vispār neizmantoju. Vienmēr maksāju ar telefonu vai pulksteni. Ja ‘Swedbank’ nedarbojas, samaksāju ar citas bankas karti. Kur problēma? Guntis Tālers: Ir tikai retais, kuram visās bankās ir atvērti konti. Lielākā daļa cilvēku izmanto vienu banku. Natālija: Kā bez skaidras naudas dzīvot laukos? Vai par siena rulli un litru piena arī būs jāmaksā ar karti?

Vēl kāda slikta ziņa:

Tikmēr nedēļas nogalē krāpnieki izsūtīja Latvijas iedzīvotājiem viltotus e-pastus, kuros aicināja atjaunot personas datus. “Swedbank” brīdina – klientiem nevajadzētu uzķerties uz šādiem aicinājumiem un nekādā gadījumā neatbildēt krāpnieku vēstulēm. Banka uzsver, ka nekad nesūta klientiem e-pastus ar prasību atjaunot personas datus.

Pēc klientu sniegtajām ziņām secināts, ka krāpnieki savas viltus vēstules nedēļas nogalē nosūtīja tieši uz cilvēku darba e-pasta adresēm, tāpēc daudzi tās ieraudzīja tikai pirmdienas rītā, uzsākot darba nedēļu. “Swedbank” atgādina – ja radīsies vajadzība atjaunot personas datus, banka par to informēs drošā ceļā, proti, caur internetbanku, kurā arī būs iespējams ievadīt nepieciešamo informāciju.

Lasi vēl: Izdevība saņemt atpakaļ naudu tikai līdz 30.septembrim: VID aicina iedzīvotājus iepazīties ar šo informāciju

Ja klients tomēr kļūdaini ir ievadījis savus personas datus, “Swedbank” aicina nekavējoties sazināties ar banku un bloķēt piekļuvi internetbankai un/vai maksājumu kartēm, lai nepieļautu iespējamu līdzekļu zaudējumu.