No 22.oktobra par šāda tipa uzlīmēm un plēvēm uz automašīnas, pienākas sods – kurās valstīs

Autovadītāji ir brīdināti par jaunu problēmu, kas saistīta ar noteiktu uzlīmju un aizsargplēvju izmantošanu uz transportlīdzekļiem, kas varētu izraisīt nopietnas juridiskas sekas.

Saskaņā ar portāla Autonews sniegto informāciju, ceļu likumsarga darbinieki ir sākuši pievērst īpašu uzmanību šādām detaļām un var piemērot sankcijas transportlīdzekļu īpašniekiem par nepareizi konstruētiem lukturiem un apgaismes ķermeņiem. Īpaši spilgts piemērs ir gadījums Austrumeiropas apgabalā, kur autovadītājs iesniedza sūdzību par mēģinājumiem atņemt viņam autovadītāja apliecību tieši tāpēc, ka viņa lukturus klāj īpaša aizsargplēve.

Automašīnas īpašnieks vienkārši vēlējās uzlabot sava transportlīdzekļa drošību un aizsargāt lukturus no mehāniskiem bojājumiem, taču tiesībsargājošās iestādes uzskatīja, ka tas varētu izraisīt ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu.

Tā rezultātā ceļu likumsargu darbinieki brīdināja, ka šādas uzlīmes un plēves, kas būtiski maina lukturu izskatu un gaismas spektru, varētu būt pamats vadītāja apliecības atņemšanai. Tas ir tāpēc, ka šādas aizsargplēves un uzlīmes bieži vien kropļo vai maina lukturu izstarotās gaismas krāsu un spektru. Valsts standarti un ceļu satiksmes noteikumi skaidri nosaka, ka lukturiem jāizstaro tikai atļautās krāsas — balta, dzeltena vai oranža.

Zemāk noskaidrosim ko Latvijā nedrīkst darīt ar automašīnām

Bieži aizliegtās krāsas, tostarp sarkana vai spilgti toņi, nav pieņemamas, jo tās var maldināt citus satiksmes dalībniekus vai pasliktināt redzamību.

Tiek norādīts, ka 22. oktobrī daudzās valstīs sāksies īpaši ceļu ekipāžas reidi, kuru laikā ceļu likumsargi plāno rūpīgi pārbaudīt transportlīdzekļus, lai atrastu uzlīmes, plēves un citus elementus, kas varētu pārkāpt noteiktos standartus. Autovadītājiem, kas pārkāpj šos standartus, draud sodi — sodi var ietvert vadītāja apliecības atņemšanu uz laiku līdz vienam gadam. Tas ir daļa no centieniem uzlabot ceļu satiksmes drošību un nodrošināt stingru transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumu ievērošanu.

Eksperti uzsver, cik svarīgi ir automašīnu īpašniekiem pievērst īpašu uzmanību sava transportlīdzekļa izskatam un uz tā uzstādītajām detaļām. Tas jo īpaši attiecas uz priekšējiem lukturiem, jo ​​nepareizi konstruēti priekšējie lukturi var ne tikai izraisīt naudas sodu vai vadītāja apliecības atņemšanu, bet arī radīt drošības risku satiksmes dalībniekiem.

Ko nedrīkst darīt ar savu auto Latvijā – pat ja ļoti gribas

Mūsdienās automašīnu iespējams pielāgot savām vēlmēm un gaumei teju jebkurā veidā, tomēr ne visas modifikācijas ir atļautas. Ja pārspīlē ar uzlabojumiem, tehniskajā apskatē gaidītā uzlīme var pārvērsties par protokolu ar “divnieku”, bet dažkārt pat nākas doties mājās ar evakuatoru. Apskatīsim populārākos auto tūninga veidus, kas Latvijā var sagādāt nepatikšanas un liegt iziet tehnisko apskati.

Sēdinājums un paaugstinājums

Noteikumi paredz, ka automašīnu nedrīkst aprīkot ar atsperēm vai amortizatoriem, kas nav paredzēti konkrētajam modelim, īpaši, ja to uzstādīšanai nācies mainīt stiprinājuma vietas vai balstiekārtas konstrukciju. Turklāt jāatceras, ka miglas lukturi nedrīkst būt zemāk par 25 cm no zemes, tāpēc pārmērīgs sēdinājums var radīt problēmas. Savukārt auto paaugstināšana arī ir ierobežota — aizliegts izmantot klīrensu palielinošus elementus, kas apdraud satiksmes drošību un ietekmē stabilitāti.

VIDEO:

Diski un riteņu arkas

Diskiem jābūt riteņu arku iekšpusē — to mala nedrīkst atrasties ārpus virsbūves dimensijām. Bieži šī problēma rodas, uzstādot diskus no cita modeļa vai paaudzes. Ja diski tomēr ir mīļi, risinājums var būt riteņu arku valcēšana.

Skaņas signāls

Amerikāņu “vilciena tauru” iedvesmotas skaņas sistēmas Latvijā nav atļautas. Noteikumi aizliedz ierīces ar maināmu toņu augstumu un nosaka, ka visām automašīnām, kas ražotas pēc 2001. gada, jābūt aprīkotām tikai ar sertificētu skaņas signālu.

Tonējums

Lai gan tonējums piešķir auto īpašu izskatu, noteikumi ir stingri. Aizmugurējo stiklu drīkst tonēt pēc vēlēšanās, bet priekšējo sānu stiklu gaismas caurlaidībai jābūt vismaz 70%, vējstiklam – 75%. Vējstikla augšmalu var aplīmēt ar caurspīdīgu plēvi, ja tā netraucē redzēt luksoforus. Populāra, bet aizliegta tendence ir arī aizmugurējo lukturu notonēšana līdz melnumam – tas apdraud citus satiksmes dalībniekus un garantē atkārtotu apskati.

Izpūtēja skaņa

Sportisks rūciens ir vilinošs, taču skaļums nedrīkst pārsniegt ražotāja noteikto. Ja tas nav zināms – maksimālais pieļaujamais trokšņu līmenis ir 85 dB. Ceļu likumsargi var nosūtīt uz atkārtotu tehnisko apskati, ja skaļais izpūtējs uzstādīts pēc TA iziešanas.

Numura zīmes

Daži mēģina apmānīt fotoradarus, padarot numura zīmi atstarojošu, taču šādas darbības ir aizliegtas. Tāpat nedrīkst braukt ar netīru vai nesalasāmu numuru.

Lukturi un gaismas

Neoriģinālais ksenons, “ķīnas lampas” vai spilgti LED lukturi bez sertifikācijas – tas viss ir aizliegts. Lukturiem jābūt piemērotiem konkrētajai automašīnai un aprīkotiem ar automātisku stara regulēšanu. Tāpat nedrīkst uzstādīt eņģeļacis vai krāsainus gabarītlukturus, ja tie rūpnīcā nav paredzēti – tas nozīmē “divnieku” apskatē.

Tālās un miglas gaismas

Papildu tālās gaismas ir atļautas, bet to kopējais spilgtums nedrīkst pārsniegt 300 000 cd, un lukturiem jābūt ar Eiropas sertifikāciju.
Miglas lukturu gaismai jābūt baltai vai dzeltenai; zaļie vai violetie toņi ir aizliegti. To nedrīkst būt vairāk par diviem, un tiem jāatrodas zem tuvās gaismas lukturu līmeņa.

Neoni un spoileri

Neona apgaismojums zem auto ir aizliegts, ja to nav uzstādījis ražotājs. Spoileri drīkst būt, ja tiem nav asu malu, tie neizvirzās ārpus virsbūves, nenosedz gaismas un netraucē redzamībai.

Metinātais reduktors

Sametināts reduktors, kas bieži sastopams sporta auto, ir aizliegts arī praktisku iemeslu dēļ – tas liedz veikt bremžu spēka mērījumu, tādēļ tehnisko apskati iziet nav iespējams.

Lasi vēl: Draudzene uz Latviju atveda savas valsts gardumus: Vācijā dievina piecus ēdienus, ko mēs nekad neēdīsim

Secinājums

Auto personalizēšana var padarīt to unikālu un pievilcīgu, tomēr ne visi uzlabojumi ir droši vai atļauti. Lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem tehniskajā apskatē, pirms jebkādām modifikācijām vērts pārliecināties, ka tās atbilst noteikumiem.