No šodienas Eiropas lidostās stājās spēkā jaunas prasības – visiem lidotājiem lūgums ņemt vērā, lai nesanāk problēmas

No šodienas visās Eiropas lidostās stājās spēkā jaunas prasības, kas skars visus pasažierus un lidotgribētājus. 

No šodienas atkal tiek noteikts, ka rokas bagāžā esošā šķidruma viena iepakojuma maksimālais tilpums nedrīkst pārsniegt 100 mililitrus,  informē Civilās aviācijas aģentūra (CAA).

Līdz šim vairākās Eiropas lidostās pakāpeniski tika ieviestas jaunākās rokas bagāžas pārbaudes sistēmas, kas ļāva pasažieriem pārvadāt lielākus šķidruma iepakojumus, tos neizņemot no rokas bagāžas.

Slavenais dabas un laika zīmju vērotājs Vilis Bukšs izsaka prognozi par rudenī gaidāmo

Tomēr grozījumi Eiropas Savienības regulā paredz, ka no šodienas arī lidostās ar šīm jaunajām sistēmām rokas bagāžā varēs pārvadāt šķidrumus tikai līdz 100 mililitriem vienā iepakojumā.

Lasi arī: Visums vēro katru tavu vārdu: ja nevēlies lauzt savu likteni, tad nekad nesaki 5 bloķējošās frāzes

CAA norāda, ka pasažieriem, kuru rokas bagāža tiks pārbaudīta ar jaunajām sistēmām, netiks ierobežots šķidrumu iepakojumu skaits, un kopējais šķidruma daudzums varēs pārsniegt vienu litru. Rīgas lidostā ar jaunajām sistēmām aprīkotas ātrās drošības pārbaudes, ģimenes līnijas un tranzīta pasažieru pārbaudes līnijas.

Tādēļ vairumam pasažieru saglabājas līdzšinējā kārtība – katra šķidruma iepakojuma tilpums nedrīkst pārsniegt 100 mililitrus, un tie visi jāievieto vienā plastmasas iepakojumā ar tilpumu līdz vienam litram.

Sieviete gandrīz paģība, iesitot pannā lielu vistas olu. Tas, kas pavērās viņas acīm, bija neticami!

CAA konstatēja, ka daļa pasažieru, kuri pieredzējuši jaunās rokas bagāžas pārbaudes sistēmas citās valstīs, lidojot uz Latviju, rokas bagāžā ņēma līdzi lielāka tilpuma šķidrumu iepakojumus.

CAA arī atgādina, ka pasažieri var iegādāties lielāka tilpuma šķidrumus pēc drošības kontroles un tos ņemt līdzi lidmašīnā, kā arī pārvadāt tos reģistrētajā bagāžā, ja vien tie nav aizliegto vielu vai šķidrumu sarakstā.

Ierobežojumi tiek ieviesti, lai nodrošinātu nemainīgi augstu civilās aviācijas drošību, un tie būs spēkā līdz brīdim, kad jaunajām pārbaudes sistēmām tiks veikta papildu sertifikācija.

CAA darbības mērķis ir īstenot valsts politiku un pārvaldīt Latvijas gaisa telpas izmantošanu, uzraudzīt civilās aviācijas drošību un gaisa kuģu radīto piesārņojumu, atbilstoši vides aizsardzības prasībām.

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment