Noparkojos Liepājā stāvvietā, taču pēc brīža pie automašīnas pieskrēja bērni un sāka to ķēpāt — lūk, kā viss beidzās.
Eksistē milzīgs krāpšanas veidu daudzums, un mēs no tā nekur neaizbēgsim. Katrs no mums vienmēr sev saka, ka nekad neiekritīs nekādos trikos, redzot ziņas par to, kā krāpnieki iegūst tūkstošus, uzķeroties uz it kā vienkāršiem “apmāna trikiem”. Tomēr krāpnieki neatslābst.
Viņi neatslābst, jo visi šie krāpšanas veidi patiesībā darbojas. Jā, tas viņiem nes ārkārtīgi lielu naudu “no nekā”, jo cilvēki, kurus var apmānīt, nekad nepazudīs.
Pēc manas publikācijas par apmānu stāvvietās, man uz e-pastu rakstīja sekotājs un pastāstīja, ka viņš gandrīz kļuva par krāpnieku mērķi, kuri mēģināja viņu apkrāpt diezgan vienkāršā veidā. Es solīju pievērst uzmanību šai apmāna metodei un sekot līdzi tam, cik bieži to izmanto krāpnieki. Ja pamanīšu, ka krāpšana palielinās, es par to uzrakstīšu rakstu.
Kā jūs saprotat, apmāns apstiprinājās. Pāris mēnešus es vēroju dažādus publiskos resursus, un sūdzību skaits par šo apmānu tikai pieaug.
Sekotājs stāstīja, ka viņš pamanīja savas automašīnas durvīs marķiera zīmējumus. Tas notika tirdzniecības centra stāvvietā. Kamēr viņš stāvēja pie mašīnas un domāja, kā šie zīmējumi tur nonākuši, pie viņa pienāca sieviete un teica, ka redzējusi, kā tie tika uzgleznoti.
Pēc viņas teiktā, pie mašīnas stāvēja ģimene ar bērnu, kurš uzzīmēja “ķēpas”. Kamēr vecāki lika pārtikas maisiņus, bērns tika atstāts viens un nolēma izmēģināt sevi mākslinieka lomā, bet automašīnas durvis kļuva par audeklu. Vecāki to pamanīja vēlāk, bērnu nosodīja un aizgāja.
Sieviete, kas uzmetās par aculiecinieci, apgalvoja, ka viņai pat ir ieraksts no videoreģistratora, kurā var redzēt notikušo un pat mākslinieka vecāku automašīnas numuru, lai viņus varētu atrast. Viņa solīja nosūtīt šo ierakstu, ja saņems telefona numuru.
Varētu šķist, ka tas ir tikai zīmējums, bet marķieri nav iespējams viegli noslaucīt. Vēlāk sekotājs sazinājās pa tālruni, un viņam solīja nosūtīt video WhatsApp. Pāris stundas vēlāk viņam pienāca ziņa: “Video cena 100 eiro. Pērkat?” Tad jau kļuva skaidrs, ka video netiks nosūtīts par brīvu, bet par naudu! Sekotājam izdevās pašam noslaucīt marķieri, tāpēc viņš neiesaistījās tālāk šajā stāstā.
Un zini, ko es saku? Manam sekotājam paveicās!
Paveicās tāpēc, ka tā bija tikai marķiera zīme, un paveicās, ka summa bija 100 eiro. Kāpēc? Jo šī apmāna metode tagad kļūst arvien populārāka, un summas sasniedz 500 līdz 1000 eiro. Par marķiera zīmējumu? Nē! Tagad krāpnieki skrāpē un bojā automašīnu krāsojumu, nolauž sānu spoguļus un dauza logus.
Lasi vēl: Nekad neturiet šīs lietas savās mājās: 4 lietas, kas atņem enerģiju un labu garastāvokli
Krāpnieku stāsti ir dažādi, bet vienmēr ir kāds video, kurā var redzēt vaininiekus un automašīnu numurus, lai viņus atrastu un pieprasītu atlīdzību. Tāpēc cilvēki maksā par video, taču saņem… neko. Labākajā gadījumā viņiem atsūta bojātu failu, kurš nestrādā un neko neparāda, un pēc naudas saņemšanas krāpnieki pazūd.
Nauda nonāk neskaidrā starpniekbankā, kura tiek slēgta pēc līdzekļu izņemšanas, vai neskaidrā elektroniskajā makā. Meklēt tur beigas ir bezjēdzīgi. Policija pieņems iesniegumu, bet cerība atgūt naudu ir tuvu nullei.