”Omniva” izplatījusi bēdīgu ziņu, kurā lūdz klientiem būt saprotošiem un ļoti vērīgiem uz šīm ziņām

“Omniva” nākusi klajā ar nepatīkamu ziņu, lūdzot klientus izturēties ar sapratni un pievērst pastiprinātu uzmanību šiem paziņojumiem.

“Omniva” brīdina par krāpniekiem, kas uzdodas par uzņēmuma kurjeriem. Pēdējā laikā aktivizējušies krāpnieki, kuri zvana iedzīvotājiem un apgalvo, ka viņiem jāpiegādā vēstule no Valsts ieņēmumu dienesta (VID). Šo sarunu laikā krāpnieki cenšas izvilināt personīgu informāciju, ko tālāk izmanto, lai izkrāptu naudu.

Uzņēmums norāda, ka šāda krāpšanas shēma kļuvusi īpaši aktuāla šobrīd, kad daudzi Latvijas iedzīvotāji iesniedz savas gada ienākumu deklarācijas un gaida ziņas no VID.

Aicinām sabiedrību būt īpaši uzmanīgiem un ievērot piesardzību. Ja saņemat šāda veida zvanu, nekādā gadījumā neizpaudiet savus personiskos datus vai finanšu informāciju. Vienmēr pārliecinieties par aizdomīgu zvanu autentiskumu, sazinoties tieši ar “Omnivu” vai Valsts ieņēmumu dienestu.

Gadījumos, kad rodas aizdomas par iespējamu krāpšanu, nekavējoties informējiet atbildīgās iestādes,” uzsver Jānis Andžāns, “Omniva Grupas” ārējās komunikācijas vadītājs. Viņš arī norāda, ka “Omniva” nekad nepiegādā VID korespondenci un nekad neprasa no klientiem personīgu informāciju.

Arī Valsts ieņēmumu dienesta Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Janita Veinberga atgādina, ka krāpnieki arvien nāk klajā ar jauniem paņēmieniem, lai apmānītu cilvēkus:

Lasi vēl: Elīna Didrihsone beidzot ir gatava atklāt no kurienes tiek ievesta viņas veikalā nopērkamā produkcija

VID nekad nesūta vēstules ar kurjeru starpniecību. Tāpat atgādinām – ja mūsu darbinieks zvana, lai precizētu informāciju par iesniegto gada ienākumu deklarāciju, jautājumi vienmēr būs tikai par tajā norādīto informāciju vai arī mēs lūgsim noteiktā termiņā iesniegt precizējumu. Mēs nekad nejautāsim par cilvēka bankas kontu vai citu personīgu informāciju. Visbiežāk mūsu konsultanti veic atzvanu, un šāds zvans nav pārsteigums. Turklāt pirms sarunas sākuma parasti tiek atskaņota automātiskā balss informācija, ka saruna tiks ierakstīta, kas ļauj pārliecināties par zvana patiesumu.