”Omniva” pārstāvji vēršas pie visiem saviem klientiem sakarā ar paciņu saņemšanu un to nosūtīšanu. Jābūt vērīgiem, lai nepieļautu konkrētās kļūdas.
Omniva informē, ka ir aktivizējušies krāpnieki, kuri uzdodas par Omniva kurjeriem un zvana cilvēkiem, apgalvojot, ka viņiem jānogādā vēstule no Valsts ieņēmumu dienesta (VID).
Šo zvanu laikā krāpnieki cenšas izvilināt personisko informāciju, ko pēc tam izmanto finanšu līdzekļu izkrāpšanai. Uzņēmums norāda, ka šī krāpšanas shēma ir īpaši aktuāla šobrīd, kad daudzi iedzīvotāji iesniedz savas gada ienākumu deklarācijas un var gaidīt saziņu no VID.
“Aicinām iedzīvotājus būt vērīgiem un ievērot piesardzību. Ja saņemat šādu zvanu, nekādā gadījumā neatklājiet savu personisko vai finanšu informāciju. Vienmēr pārliecinieties par aizdomīgu zvanu patiesumu, sazinoties tieši ar Omniva vai Valsts ieņēmumu dienestu.
Ja rodas aizdomas par krāpniecību, nekavējoties informējiet par to atbildīgās iestādes,” uzsver Jānis Andžāns, Omniva Grupas Ārējās komunikācijas vadītājs. Viņš arī norāda, ka Omniva nekad nepiegādā korespondenci no VID un nekad neprasīs klientiem atklāt personisko informāciju.
Lasi vēl: No 2026.gada mainīsies eiro banknotes
VID Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Janita Veinberga atgādina, ka krāpnieki turpina izdomāt jaunus veidus, kā apmānīt cilvēkus: “VID nekad nepiegādā vēstules ar kurjeru starpniecību. Turklāt, ja mūsu darbinieks zvanīs, lai precizētu informāciju par iesniegto gada ienākumu deklarāciju, viņš uzdos jautājumus tikai par deklarācijā norādīto informāciju vai lūgs noteiktā termiņā iesniegt precizējumu.
Nekad netiks prasīta informācija par cilvēka bankas kontu vai cita personīga informācija. Visbiežāk mūsu konsultanti zvana atpakaļ, un šie zvani parasti ir gaidīti, tāpēc tiem nevajadzētu būt pārsteigumam. Tāpat, kad zvana VID darbinieks, sarunas sākumā parasti skan automātiska balss, kas informē, ka saruna tiks ierakstīta – tas ir vēl viens veids, kā pārliecināties par zvana autentiskumu.”