Opel Corsa: Veiksmes stāsts piecos cēlienos

Piektās paaudzes Corsa jau atkal ir Bestsellers. Veiksmes stāsts piecos cēlienos: No Corsa A līdz pašreizējam modelim.

Pirmais cēliens: no 1982. līdz 1993. gadam

Kā mazākais “Kadett brālis”, Corsa debitēja ar izteiksmīgu 3,62 metru garumu, ārkārtīgi zemu virsbūvi ar rekordzemu 0,36 aerodinamiskās pretestības koeficientu un drosmīgām, paplatinātām riteņu arkām rallija auto stilā. Galvenais dizainers Erhards Šnells (Erhard Schnell) radīja sportisku mazauto ar asām, noslīpētām līnijām, kas bija īpaši pievilcīgs “ģimenes galvai”. Spilgtākā versija bija 100 Zs Corsa GSi, kā arī ieviestais dīzeļdzinējs. Divu durvju hečbeka un nočbeka piedāvājums 1985. gadā tika papildināts ar populāro piecdurvju modeli. Corsa kļuva par augsti pieprasītu modeli ar 3,1 miljonu pārdotu vienību.

Otrais cēliens: no 1993. līdz 2000. gadam

Neskatoties uz pirmās Corsa panākumiem, Riselsheimā tika pieņemts lēmums pozicionēt pēcteci kā īstu “dāmu mīluli”. Dizaineris Hideo Kodama ķērās pie darba un radīja daudz apaļīgāku un maigāku Corsa, ar pievilcīgiem, lieliem lukturiem. Corsa B bija desmit centimetrus garāka un vēl daudz plašāka iekšā. Tika ieviesti arī augstākie drošības standarti savā segmentā, ieskaitot ABS, sānu trieciena aizsardzību un priekšējos drošības spilvenus. Atsevišķiem tirgiem, līdz ar hečbeku Opel atkal piedāvāja nočbeku, kā arī universāli un pick-up variantu. Benzīna dzinēji jau bija ar degvielas iesmidzināšanas tehnoloģiju un katalizatoru, savukārt GSi bija pieejams ar 16 vārstiem, bet dīzeļdzinējs bija aprīkots ar turbīnu. Otrā Corsa bija veiksmīga visā pasaulē, un pārdošanas apjoms sasniedza četru miljonu atzīmi.

Trešais cēliens: no 2000. līdz 2006. gadam

Hideo Kodama atkal tika lūgts izstrādāt dizainu Corsa C modelim. Stils tika apzināti orientēts uz tās veiksmīgo priekšteci. Jaunā Corsa atkal garumā pieauga par desmit centimetriem un tai bija platāka riteņu bāze un garāka garenbāze, kas ievērojami palielināja salona telpu. Pirmo reizi virsbūve bija pilnībā cinkota. Izsmalcinātais četru vārstu ECOTEC benzīna un jaunie tiešās iesmidzināšanas turbo dīzeļdzinēji nodrošināja spēcīgu jaudu, zemu degvielas patēriņu un zemākās emisijas – visi varianti jau izpildīja stingros Euro 4 emisiju standartus. Arī Corsa C kļuva par zvaigzni, un tika pārdoti 2,5 miljoni vienību.

Ceturtais cēliens: no 2006. līdz 2014. gadam

Tāpat kā Corsa B, trīs un piecu durvju versijas devās atšķirīgos virzienos: trīsdurvju Corsa bija unikāls, kupejai līdzīgs dizains, kas, tāpat kā oriģinālā Corsa A, bija mērķēts uz sportiskiem klientiem. Piecdurvju variants kļuva par plašu, pilntiesīgu ģimenes auto. Corsa D bija gandrīz četrus metrus gara. Izmantojot Opel ecoFLEX tehnoloģiju, Corsa bija aprīkota ar degvielu taupošo Start/Stop sistēmu un augstas efektivitātes dzinējiem. Ceturtā paaudze sasniedza 2,8 miljonus pārdotu vienību.

Piektais cēliens: kopš 2014. gada

Ar līdz šim brīdim veiktiem 750,000 pasūtījumiem, piektās paaudzes Corsa trīsdurvju un piecdurvju versijās arī tiek ražota Opel rūpnīcās Saragosā un Eisenahā. Eisenaha ir arī ražosanas mājvieta Opel ADAM ģimenei, tāpēc arī Corsa tagad ir mazie brāļi – gluži kā Kadett reiz bija Corsa.

Rakstu iesaka: 

Avots: opel.autofavorits.lv

Leave a Comment