Opel ecoFLEX: svarīgi ir sīkumi

Daudzas nelielas izmaiņas rada lielu atšķirību. Tāpēc, lai vēl vairāk uzlabotu efektivitāti, Opel inženieri pastāvīgi vērtē ikvienu transportlīdzekļa veiktspējas aspektu.

Aktīva gaisa vadība

Gaisa vilkme ir faktors, kas ļoti būtiski ietekmē automašīnas degvielas patēriņu un izplūdes gāžu daudzumu, īpaši braucot ar lielu ātrumu. Tāpēc visas ecoFLEX automašīnas ir ar precīzi izstrādātu aerodinamiku, kas ir panākta, pateicoties pazeminātai šasijai, optimizētam priekšpuses dizainam un aktīviem režģa aizvērtņiem, kas gaisa plūsmu caur dzinēja nodalījumu pielāgo automašīnas termiskajām vajadzībām.

Riepas ar zemu rites pretestību

Vēl viens svarīgs faktors, kas ietekmē degvielas patēriņu, ir riepu rites pretestība. Pretēji aerodinamikai šis faktors ir jāņem vērā neatkarīgi no ātruma. Samazināta rites pretestība var ļaut ietaupīt līdz pat 4 % degvielas. Modernas riepas ar zemu rites pretestību atbilst tādiem pašiem nodiluma, vilcējspēka un temperatūras pretestības rādītājiem kā parastās riepas.

Optimizēti pārnesuma ātrumi

Lielāki piedziņas pārnesumskaitļi ļauj pie noteikta transportlīdzekļa kustības ātruma samazināt dzinēja ātrumu, bet tas vienlaikus nozīmē arī mazāku paātrinājumu. Apvienojot lielākus piedziņas pārnesumskaitļus un dzinējus ar palielinātu jaudu un zemu galīgo griezes momentu, mums vairumā Opel ecoFLEX automašīnu ir izdevies izvairīties no šī trūkuma.

Pārslēga indikācija

Zinot, kad pārslēgt ātrumu, var nodrošināt ekonomisku braukšanu. Vairums Opel ecoFLEX modeļu ir aprīkoti ar viegli saskatāmu, uz instrumentu paneļa izvietotu pārslēga indikatoru, kas autovadītājam ļauj izvēlēties īsto brīdi, kad pārslēgt ātrumu un garantēt maksimālu efektivitāti.

 

Start/Stop sistēma

Kad sistēma ir aktivizēta, tā pilsētas satiksmē pie sarkanās luksofora gaismas vai sastrēgumos ļauj ievērojami ietaupīt degvielu un samazināt izmešu līmeni. Kad automašīna apstājas, sistēma automātiski izslēdz dzinēju. Nospiežot sajūga pedāli, dzinējs tiek atkal iedarbināts.

Bremžu enerģijas rekuperācijas sistēma

Bremžu enerģijas rekuperācijas sistēma atgūst kinētisko enerģiju, kas rodas, samazinot ātrumu vai bremzējot, un ar ģeneratora palīdzību pārvērš to elektroenerģijā. Enerģija tiek glabāta akumulatorā un izmantota elektriskā aprīkojuma jaudas nodrošināšanai normālos braukšanas apstākļos. Sistēmas priekšrocība ir tāda, ka ģeneratoram nepieciešams mazāk enerģijas, lai uzlādētu akumulatoru.

Kontrolējiet automašīnas degvielas patēriņu

EcoFLEX autovadītāja palīgsistēma norāda, kad pārslēgt pārnesumus, lai nodrošinātu maksimālu degvielas ekonomiju, taču tas vēl nav viss. Tā uzrāda arī aprīkojumu, kas patērē visvairāk enerģijas, un degvielas patēriņa vēsturi par pēdējiem 50 kilometriem. Tai ir trīs apakšizvēlnes, kas tiek attēlotas centrālajā ekrānā starp mērinstrumentiem.

Ārēji vadīts klimata kompresors

Opel gaisa kondicionēšanas sistēmas darbina ārēji vadīts kompresors, kas darbojas tikai tad, kad tas ir nepieciešams. Tas ne tikai uzlabo klimata kontroli, bet arī samazina degvielas patēriņu un izplūdes gāzes salīdzinājumā ar tradicionālo sistēmu, kur kompresoru vienmēr darbina dzinējs.

Rakstu iesaka: 

Avots: opel.lv

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment