Opel: jaunais augstākā līmeņa dīzeļdzinējs ar sekvenciālo divpakāpju turbopūtes sistēmu

Opel ir pārvarējis visus šķēršļus, lai panāktu maksimālu degvielas ekonomiju un maksimālu braukšanas prieku. Jaunajā Insignia Country Tourer dīzeļdzinējā ir divas turbīnas, kas darbojas secīgi. Ieplūdes gaiss nonāk pirmajā turbīnā, kur tas tiek saspiests un novadīts uz otru turbīnu.

To nosaka mainīgās ģeometrijas turbīnas (Variable Geometry Turbine), kas palielina griezes momentu pie zemiem motora apgriezieniem un paaugstina jaudu pie lielākiem motora apgriezieniem. VGT pēc tam noregulē lāpstiņas paralēli gāzes plūsmai, tādējādi samazinot atpakaļgaitas spiedienu un samazinot degvielas patēriņu. Ļoti saspiestais un karstais ieplūdes gaiss pēc tam iet caur starpdzesētāju uz degšanas kamerām. Tad dīzeļdegviela tiek iesmidzināta caur 7-urbumu sprauslām līdz pat desmit ciklos ar 2000 bar spiedienu. Turbīnas spiedienu kontrolē atbilstoši motora apgriezieniem un slodzei, izmantojot trīs apgriezienu vārstus un elektriski darbināmu turbīnas mainīgo ģeometriju.

Papildus paaugstinātajai efektivitātei, lielāka jauda un grieze, izsmalcinātība un trokšņu slāpēšana bija jaunā dzinēja radīšanas prioritātes . Tāpēc Opel inženieri sniedza dzinējam čuguna kloķvārpstas, sadales vārpstas, stiprinātu apararatu un divdaļīgu eļļas sūkni, lai pēc iespējas samazinātu dīzeļdzinēja tipiskās vibrācijas un akustiku. Lai vēl vairāk samazinātu degvielas patēriņu, elektriskais ūdens sūknis tiek ieslēgts tikai tad, ja to pieprasa temperatūra. Tāpat kā labi pazīstamais 2.0 litru dīzeļdzinējs, arī jaunais BiTurbo dīzeļdzinējs tiek būvēts Opel Kaiserslauternas rūpnīcā.

Divu turbīnu jauda: BiTurbo dīzeļdzinējs tagad arī Astra, Insignia, Vivaro un Movano

2,0 litru BiTurbo dīzeļdzinējs ar 143 kW / 195 Zs jaudu un 400 Nm maksimālo griezes momentu jau debitēja pirmās paaudzes Insignia 2012. gadā un pēc tam tika piedāvāts Astra, Cascada, GTC un Zafira Tourer. Jaunais Insignia 154 kW / 210 Zs un 480 Nm divpakāpju turbopūtes dzinējs lieliski iekļaujas pašreizējo Opel dzinēju klāstā.

Astra, Eiropas gada auto 2016, ir pieejams kā hečbeks un Sports Tourer ar 118 kW / 160 Zs 1,6 BiTurbo dzinēju. Četru cilindru dzinējs attīsta 350 Nm maksimālo griezes momentu tikai pie 1500 apgr./min (oficiālais degvielas patēriņš Astra hečbekam saskaņā ar NEDC pilsētā 5,0 l / 100 km, ārpus pilsētas 3,4 l / 100 km, kombinētajā režīmā 4,0 l / 100 km, oficiālās specifiskās kombinētās CO2 emisijas 106 g / km). Ātrākais Astra dīzeļdzinējs paātrinās no nulles līdz 100 km / h 8,9 sekundēs un sasniedz maksimālo ātrumu 220 km / h.

Divpakāpju turbopūtes dzinējs sniedz labu veiktspēju un zemu degvielas patēriņu arī Opel Combi furgonos un vieglajos kravas automobiļos. Vivaro klāsts piedāvā divus īpaši efektīvus 1,6 litru BiTurbo variantus: 92 kW / 125 zs dzinēju ar 320 Nm griezes momentu (oficiālais degvielas patēriņš Combi L1 saskaņā ar NEDC, pilsētā 6,4 l / 100 km, ārpus pilsētas 5,1 l / 100 km, kombinētajā režīmā 5,6 l / 100 km, oficiālās kopējās CO2 emisijas 145 g / km) un 107 kW / 145 Zs vienība ar 340 Nm griezes momentu (oficiālais degvielas patēriņš Combi L1 saskaņā ar NEDC, pilsētā 6,6 l / 100 km, ārpus pilsētas 5,4 l / 100 km, kombinētajā režīmā 5,9 l / 100 km, oficiālās kopējās CO2 emisijas 152 g / km).

Vivaro dzinēju veiktspēja ir nedaudz pārsniegusi Opel Movano lielākā tilpuma, 2,3 litru četru cilindru dīzeļdzinēja parametrus . Šeit arī ir divi piedāvājumi ar 107 kW / 145 Zs un 350 Nm (oficiālais degvielas patēriņš Combi1, saskaņā ar NEDC, pilsēt;a 7,4 l / 100 km, ārpus pilsētas 5,8 l / 100 km, kombinētajā režīmā 6.183 l / 100 km, oficiālās kopējās CO2 emisijas 165 g / km) vai 125 kW / 170 Zs un arī 350 Nm (oficiālais degvielas patēriņa furgonam L1, saskaņā ar NEDC, pilsētā 7,4 l / 100 km, ārpus pilsētas 5,8 l / 100 km, oficiālās kopējās CO2 emisijas 165 g / km).

Rakstu iesaka: 

Avots: media.opel.com

Iesaki šo rakstu citiem!

Leave a Comment