Pārdevēja no Talsiem atklāj kāpēc produkti plauktos tiek pastāvīgi pārkārtoti un mainīti vietām – tas nav tāpat vien

Otrdien apciemoju vecmāmiņu. Viņas garastāvoklis bija acīmredzami slikts. Kad pajautāju, kas par vainu, dzirdēju šādu stāstu: Tas, kas notiek mūsu lielveikalā, ir absolūti briesmīgi! Viņi tur visu pārkārto!

Es īpaši plānoju, kad došos iepirkties, lai varētu ātri visu atrast pazīstamajās ejās. Un tad tu ierodies, un piena produkti jau ir citā vietā! Tu skraidi apkārt, meklē tos, tērē laiku. Vai arī paņem manus iecienītākos cepumus — tie agrāk bija acu līmenī, viegli satverami. Un tagad, lai tos dabūtu, ir jālauza mugura; tie ir novietoti tieši apakšā — kāda parodija! Tu pat nevari savākt enerģiju, lai pārmeklētu katru stūri visas pārkārtošanas dēļ.”

Kas notiek lielveikalos

Es nolēmu veikt papildu izpēti par šo jautājumu — es labprāt padalīšos ar jums patiesajā iemeslu, kāpēc viņi pārkārto veikalus. Produktu novietošana “zelta” plauktā maksā daudz naudas. Katrs ražotājs vēlas, lai viņa produkti būtu pēc iespējas redzamāki veikalu plauktos un piesaistītu klientu uzmanību.

Lai to panāktu, veikali piedāvā viņiem iespēju izvietot savus produktus visizdevīgākajos plauktos — acu līmenī. Šos plauktus sauc par “zelta” plauktiem.

Kad produkts atrodas uz “zelta” plaukta, tas uzreiz piesaista uzmanību, un cilvēki to, visticamāk, pamanīs un iegādāsies. Taču par šo izdevīgo izvietojumu ražotājiem ir jāmaksā veikaliem liela maksa. Līgumā ir arī norādīts, cik daudz plauktu vietas tiks atvēlēts produktam, vai tiks piedāvātas dažādas garšas utt. Pēc līguma termiņa beigām mainās produktu izvietošanas plāns, un “zelta” plauktā tiek novietoti dažādi produkti.

VIDEO:

Turklāt ražotāji var nomāt atsevišķus plauktus vai stendus, lai savus produktus varētu labāk izvietot. Arī tas ir maksas pakalpojums. Un, kad produkts tiek pārvietots uz šādu īpaši paredzētu plauktu, tā vieta galvenajā plauktā ir jāaizpilda ar kaut ko jaunu. Klienti tukšos plauktus veikalos saista ar sliktu produktu izvēli un darbu. Tāpēc produkti tiek pastāvīgi pārvietoti, mainot to atrašanās vietas, lai labāk parādītu dažādu ražotāju produktus.

Produktu līniju atjauninājumi

Ražotāji bieži ievieš jaunus produktus un pārtrauc nepopulāru produktu ražošanu. Lai nodrošinātu, ka jauns produkts ir veiksmīgs, tas ir jāizceļ plauktā, piešķirot tam vislabāko iespējamo atrašanās vietu. Arī pārtrauktās preces beidzas noliktavā, un, kā atceramies, tukšas plauktu vietas atstāšana nav pieņemama. Tāpēc tiek pārkārtotas produktu līnijas, paplašinātas citas produktu līnijas un pārvietotas produktu kategorijas veikalā.

Sezonas un svētku preču izkārtojums

Lasi vēl: Meteorologi atjaunina laika prognozi pēdējam rudens mēnesim: ”Novembra vidu būs drausmīgs”

To bieži var redzēt lielveikalos: sākoties grila sezonai, paplašinās gaļas izvēle, un blakus tiek izvietotas dažādas mērces un marinādes. Pirms 8. marta blakus kūkām var redzēt dzirkstošos dzērienus, konfektes, ziedus un tamlīdzīgi. Šīs darbības stimulē papildu pirkumus. Un tās atkal noved pie preču pārkārtošanas veikalā – galu galā dažiem ir jāatbrīvo papildu vieta, bet citiem ir tukšs plaukts, kas jāaizpilda.

Regulāru maršrutu maiņa

Tieši šāda situācija manai vecmāmiņai tik ļoti nepatika – jūs ejat pa savu ierasto maršrutu, tikai lai atklātu, ka nodaļa ir pārvietota. Šī ir iecienīta preču izplatītāju taktika – preču kategoriju atrašanās vietas maiņa, pēc ekspertu domām, noved pie tā, ka klienti ir spiesti klīst pa veikalu un veikt neplānotus pirkumus. Taču, kā rāda prakse, tas tikai kaitina klientus un var novest pie tā, ka veikals pārspīlēti reaģē uz lojāla klienta zaudēšanu.