Vācijas sporta automobiļu ražotājs Porsche 8. jūlijā paziņoja, ka šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar to pašu periodu 2023. gadā, pasaulē piegādāto automobiļu skaits ir samazinājies par 7 %.
Uzņēmums norāda uz sarežģīto globālo tirgus vidi un saspringto ekonomisko situāciju Ķīnā, kas ir būtiski ietekmējis pārdošanas apmērus.
Porsche paziņoja, ka gada pirmajos sešos mēnešos pasaulē kopumā piegādāti 155 945 automobiļi, un Ķīnā un Ziemeļamerikā piegādes samazinājās attiecīgi par 33% un 6% salīdzinājumā ar iepriekšējā gada pirmajiem sešiem mēnešiem.
Neskatoties uz dažām problēmām un kopējo apjoma samazināšanos, salīdzinot ar 2023. gadu, Porsche kopumā ir uzrādījis vidējus rezultātus. Pārdošanas ieņēmumi 2024. gada 1. ceturksnī bija 9,01 miljards eiro, kas ir par 10,10 miljardiem eiro mazāk nekā 2023. gada 1. ceturksnī, kas nozīmē 10,8% samazinājumu. Arī pamatdarbības peļņa samazinājās par 30,3% – no 1,84 miljardiem eiro līdz 1,28 miljardiem eiro, tādējādi pamatdarbības peļņa no pārdošanas apjoma bija 14,2%.
Pozitīvais aspekts ir tas, ka reģionālā ziņā Vācijā piegāžu apjoms palielinājās. Vācijā, Porsche vietējā tirgū, piegādāto automobiļu skaits pieauga par 22% līdz 20 811 automobiļiem.
Porsche joprojām ir optimistiski noskaņots attiecībā uz saviem ilgtermiņa mērķiem, saglabājot prognozēto darbības peļņu no pārdošanas no 15 % līdz 17 % 2024. gadā, paredzot pārdošanas ieņēmumus 40 līdz 42 miljardu eiro apmērā. Ilgtermiņā uzņēmuma mērķis ir sasniegt peļņu no pārdošanas vairāk nekā 20%.
Šie skaitļi liecina, ka, lai gan 2024. gada sākumā Porsche saskārās ar zināmu ieņēmumu un peļņas kritumu, uzņēmums joprojām ir optimistiski noskaņots attiecībā uz saviem turpmākajiem finanšu rādītājiem, ko veicina spēcīga reģionālā izaugsme atsevišķos tirgos un stabili ilgtermiņa mērķi.
Tiek prognozēts, ka pārdošanas apmēri Eiropā varētu pieaugt vasaras mēnešos, kas varētu uzlabot kopējo pārdošanas apmēru. Tajā pašā laikā ir skaidrs, ka iespējas gūt peļņu Ķīnas tirgū tuvākā nākotnē varētu samazināties.