Pirms divām nedēļām Poznaņā svinīgos apstākļos pirmo reizi tika parādīts jaunais ceturtās paaudzes “Volkswagen Caddy”. Šajā Polijas pilsētā atrodas viena no “Volkswagen” koncerna komercautomobiļu rūpnīcām, kur kopš 2004. gada tiek ražots iepriekšējās paaudzes “Caddy”.
Vienpadsmit gadu laikā saražoti un visā pasaulē pārdoti 1,5 miljoni trešo “Caddy”. Poznaņas rūpnīca darbojas kopš 1993. gada, un pašlaik tā izlaiž arī vairākas minibusa T5 versijas. Netālu tiek būvēta jauna rūpnīca, kur nākamgad sāks ražot jaunās paaudzes “Volkswagen Crafter”.
Līdzīgi, kā tas ir ar daudziem mūsdienu “Volkswagen” modeļiem, arī jaunais “Caddy” uzskatāms par evolucionāras attīstības paraugu. Kādēļ taisīt revolūciju, ja priekšgājēji bijuši tik veiksmīgi? Gabarītu izmēros, tātad komerctransportam tik svarīgās funkcionalitātes ziņā, izmaiņu praktiski nav. “Caddy” dizains ieturēts “Volkswagen” jaunajā šķautņainajā stilā, taču kopumā tas tāpat ir ļoti zināms un vizuāli līdzīgs trešās paaudzes bulciniekam. Interjerā pārmaiņu ir visvairāk. Priekšējais panelis ir pilnībā jauns, lai gan lielākā daļa detaļu ir aizgūtas no septītā “Golf”. Tas, protams, nav nekāds trūkums darba mašīnai. Tiesa, jāteic, ka vienkāršākajās furgona versijās salona noformējums ir visai askētisks, bet labāk aprīkotās pasažieru modifikācijas atbilst visām mūsdienu ģimenes auto prasībām. Tieši modernais drošības un komforta aprīkojums ir tā sfēra, kur “Caddy” spēris visplatāko soli uz priekšu. Līdz ar to “Caddy” šobrīd moderno tehnoloģiju ziņā ir izrāvies līderpozīcijā, jo komercauto modeļiem ir samērā ilgs dzīves cikls un konkurenti šajā jomā ir palikuši iedzinējos. Cits jautājums, protams, ka šādi automobiļi biežāk tiek pirkti askētiskā komplektācijā, kā vienkārši darba zirdziņi.
Skaidrs, ka šādam auto labāk piedien dīzelis – “Caddy” pieejamas vairākas divlitru TDI dīzeļdzinēju versijas jaudas diapazonā no 55 kW/75 ZS līdz 110 kW/150 ZS. Tāpat ir arī trīs benzīna motoru versijas: trīscilindru 1 litra TSI ar 75 kW/102 ZS, četrcilindru 1,2 litru TSI ar 62 kW/84 ZS, un lielākais benzīnnieks ir četrcilindru 1,4 litru TSI ar 92 kW/125 ZS jaudu. Tāpat kā agrāk rūpnīcas piedāvājumā būs arī īpašas versijas ar dabasgāzi un LPG. Arī pārnesumkārbu izvēle ir gana plaša – piecpakāpju mehānika vai septiņpakāpju DSG automāts mazākjaudīgajiem motoriem un sešpakāpju mehānika vai sešpakāpju DSG spēcīgākajiem dzinējiem. Būs pieejama arī pilnpiedziņas modifikācija “4Motion”.
Pirmie ceturtās paaudzes “Volkswagen Caddy” no konveijera Poznaņā noripos maijā. Precīzas Latvijas cenas vēl nav zināmas, taču ražotājs apgalvo, ka bāzes modelis būšot pat nedaudz lētāks par priekšgājēju.