PTAC panāk “Bite Latvija” atteikšanos no automātiskas maksas pakalpojuma pieslēgšanas

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs panāk vienošanos ar “Bite Latvija”

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir oficiāli paziņojis, ka sakaru operators SIA “Bite Latvija” ir iesniedzis rakstveida apņemšanos, kuru uzraugošā iestāde ir apstiprinājusi. Šīs darbības ir tiešas sekas 2025. gada novembra nogalē izsūtītajam paziņojumam par izmaiņām pakalpojumu līgumos. Uzņēmums plānoja visiem klientiem automātiski, bez iepriekšēja pieprasījuma, pieslēgt papildu maksas pakalpojumu “Bite Pamatkomplekts”, kura cena būtu 1,98 eiro mēnesī, sākot no 2026. gada sākuma.

Administratīvās lietas ierosināšanas iemesli

Reaģējot uz negaidīti lielo iesniegumu skaitu un neskaitāmiem klientu jautājumiem, PTAC novembrī uzsāka padziļinātu operatora komercprakses analīzi. Lai noskaidrotu situācijas atbilstību likumam, tika ierosināta administratīvā lieta. Izmeklēšanas gaitā uzraugs informēja “Bite Latvija” par konstatētajām nepilnībām un iespējamajiem pārkāpumiem, vienlaikus meklējot labākos risinājumus, kā šo situāciju labot. Tā kā uzņēmums operatīvi atzina savu kļūdu un piedāvāja konkrētu plānu situācijas normalizēšanai, PTAC nolēma, ka rakstveida apņemšanās šajā gadījumā ir efektīvākais instruments patērētāju tiesību nodrošināšanai.

VIDEO:

Galvenie apņemšanās nosacījumi un termiņi

Saskaņā ar apstiprināto vienošanos SIA “Bite Latvija” ir apņēmusies pildīt vairākus būtiskus punktus:  Piekrišanas princips: Sākot ar 2026. gada 1. janvāri, “Bite Pamatkomplekts” netiks pieslēgts nevienam klientam, kurš pats nav skaidri un nepārprotami apliecinājis savu vēlmi šo pakalpojumu lietot un par to maksāt.

Informēšanas pienākums: Uzņēmumam ir pienākums līdz šī gada 19. decembrim nosūtīt oficiālu iepriekšējā paziņojuma atsaukumu visiem adresātiem. Informācijai par izmaiņu atcelšanu jābūt pieejamai arī uzņēmuma mājaslapā un pašapkalpošanās sistēmā “ManaBite”.

Līgumu saglabāšana: Tiem klientiem, kuri nav veikuši nekādas izmaiņas, paliek spēkā viņu līdzšinējie līguma noteikumi, termiņi un saistības.
Atgriešanās pie iepriekšējiem noteikumiem: Ja klients pēc sākotnējā paziņojuma saņemšanas jau ir veicis kādas izmaiņas līgumā, viņam tiek nodrošinātas tiesības mēneša laikā pēc atsaukuma saņemšanas vērsties pie uzņēmuma un atjaunot iepriekšējos līguma nosacījumus.

Uzraudzība un tiesiskās sekas

PTAC uzsver, ka šī rakstveida apņemšanās ir uzņēmumam juridiski saistošs dokuments, kas publicēts iestādes mājaslapā. Ikvienam klientam, sazinoties ar operatoru, ir tiesības atsaukties uz šo vienošanos. PTAC turpinās rūpīgi uzraudzīt, vai “Bite Latvija” pilnībā ievēro visus solītos punktus. Gadījumā, ja tiks konstatēti kādi pārkāpumi vai atkāpes no vienošanās, iestāde izskatīs iespēju pieņemt stingrākus lēmumus par negodīgas komercprakses apkarošanu un attiecīgu sodu piemērošanu.