“Mahle PMU 400” iekārtā tiek izmantota kondensācijas uzskaites tehnoloģija, kas ir viena no modernākajām pieejām šajā jomā. Taču tirgū ir pieejamas arī cieto daļiņu mērīšanas iekārtas, kuras balstās uz citu darbības principu, piemēram, līdzstrāvas metodi.
Šī metode ir lētāka, un šāda veida iekārtas piedāvā vairāki ražotāji. Tomēr augstākās precizitātes iekārtas, piemēram, “Mahle PMU 400”, pašlaik tirgū piedāvā tikai divi uzņēmumi.
Taču vēl ir kāds jaunums…
Ja vadītāja apliecības derīguma termiņš ir beidzies vairāk nekā pirms trim gadiem, tās atjaunošanai turpmāk būs jākārto gan teorijas, gan braukšanas eksāmens no jauna. Iepriekš bija iespējams atjaunot vadītāja apliecību bez jebkādiem eksāmeniem pat tad, ja termiņš bija beidzies pirms vairāk nekā desmit gadiem.
Jaunā kārtība stājās spēkā pirms aptuveni mēneša, un tā ieviesta drošības apsvērumu dēļ, kā informē Latvijas Televīzijas ziņu dienests. CSDD norāda, ka pie viņiem regulāri vēršas cilvēki, kuri vēlas atjaunot apliecības, kuru derīguma termiņš beidzies pirms daudziem gadiem.
Šādos gadījumos rodas jautājums, vai personas, kuras ilgu laiku nav vadījušas transportlīdzekli, joprojām ir pietiekami sagatavotas drošai dalībai ceļu satiksmē.
Pētījums “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss”, ko jūlijā Latvijā veikusi Drošas braukšanas skola sadarbībā ar pētījumu centru “Norstat”, atklāj, ka 42% autovadītāju neatjauno savas zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem.
No tiem 14% uzskata, ka tas nav nepieciešams, savukārt 28% apzinās zināšanu atjaunošanas nepieciešamību, bet to nedara.
Tādēļ no 15. novembra ieviesta jauna kārtība, kas nosaka, ka, ja apliecība netiek atjaunota trīs gadu laikā pēc derīguma termiņa beigām, tās īpašniekam būs jākārto gan teorijas, gan braukšanas eksāmens atkārtoti. Prasmes un zināšanas var atsvaidzināt arī pašmācības ceļā.