Sieviete dalās ar nepatīkamu pieredzi pie Jēkabpils bankomāta: “Paliku bez naudas, ko iemaksāju”

Sieviete nonāca neērtā situācijā, iemaksājot naudu bankomātā – pēc darījuma viņa palika bez naudas un skaidras atbildes, kas noticis.

Jēkabpiliete Aleksandra piektdienas vakarā vēlējās iemaksāt skaidru naudu savā “Swedbank” kontā, lai varētu laikus veikt būtisku pārskaitījumu. Taču darījums neizdevās – bankomāts pēkšņi pārstāja darboties, un nauda kontā tā arī neparādījās, vēsta “Bez tabu”.

Aleksandra pastāstīja, ka vēlējusies iemaksāt 55 eiro dažādos nominālos – 20 eiro, 10 eiro un piecas 5 eiro banknotes. Pēc naudas ievietošanas bankomāts sācis skaitīšanu, taču vienu 10 eiro banknoti atdevis atpakaļ, bet pārējās naudas vairs nebija. Pēc brīža aizvēries naudas ievades lodziņš, un bankomāts sākusi darboties dīvaini.

Aleksandrai teikto apstiprina arī paša bankomāta darbība – ierīce sākusi izdvest neparastas skaņas un ilgi “apstrādājusi” ievietoto naudu, līdz pēkšņi uzkārās. Pēc tam bankomāts veicis restartu un atgriezies sākuma izvēlnē tā, it kā darījums nemaz nebūtu noticis.

Aleksandra savu pieredzi salīdzināja ar nelaimīgas lozes izvilkšanu. Pamanot, ka darījums nav noticis, viņa nekavējoties vērsās bankas klientu apkalpošanas centrā. Tur viņai apstiprināja, ka iesniegtā pretenzija ir pieņemta, tomēr paskaidroja – tā kā notikums risinājies piektdienas vakarā, inkasācija brīvdienās netiek veikta.

Aleksandra uzsvēra, ka šāda situācija, kurā bankas iekšējie procesi aizkavē naudas atgūšanu, nav jāuzņemas kā klienta atbildība.

Pēc dažām dienām Aleksandra savā kontā ieraudzīja pārskaitījumu 20 eiro apmērā. Sākotnēji tas radīja apjukumu – viņai šķita, ka tā varētu būt daļēja kompensācija. Taču, atkārtoti sazinoties ar banku, Aleksandra uzzināja, ka kredītiestāde uzskata situāciju par atrisinātu. Viņa gan nepiekrīt šim skaidrojumam, jo no iemaksātajiem 55 eiro joprojām pietrūkst 25 eiro.

Lai noskaidrotu, kāpēc Aleksandrai nav atgriezta visa iemaksātā summa un kā vispār iespējama šāda situācija, raidījums “Bez tabu” sazinājās ar “Swedbank” centrālo biroju. Bankas pārstāvji atzina, ka līdzīgas tehniskas kļūmes mēdz notikt, un visbiežāk iemesls esot banknošu aizķeršanās aparātā. Vienlaikus tika uzsvērts, ka inkasācijas laikā šāda “pazudusī” nauda parasti tiek atrasta un ieskaitīta klienta kontā.