Sākot no 2025. gada 1. janvāra, tiks ieviests jauns pārbaudes aprīkojums dīzeļdzinēja automašīnām, kas atbilst Euro-5 un Euro-6 emisijas standartiem.
Šis aprīkojums noskaidros, vai automašīnā ir uzstādīts cieto daļiņu filtrs (DPF). Bieži vien automašīnu īpašnieki izņem šo filtru, lai veiktu tehnisko apskati. Līdz šim šāda (DPF) esamība netika pārbaudīta, ziņo lsm.lv, atsaucoties uz Rus.LSM.lv.
“Mēs redzam, ka daudzās valstīs notiek dažādas manipulācijas ar cieto daļiņu filtriem jeb DPF.”
Tāpēc Latvijā ir plānots ieviest jaunu pārbaudes metodi, lai nodrošinātu, ka Euro-5 un Euro-6 dzinēju automašīnās nav veiktas manipulācijas ar cieto daļiņu filtriem,” skaidroja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Tehniskās daļas vadītājs Jānis Liepiņš, norādot jauninājuma būtību.
DPF filtra galvenais uzdevums ir samazināt dīzeļdzinēja izplūdes emisijas. Ja filtrs nestrādā, tas ir jānomaina, un tas var būt ļoti dārgi. Tāpēc daudzi amatnieki vienkārši izgriež šos filtrus, jo to defektu nav iespējams vizuāli vai ar iekārtas palīdzību konstatēt.
Tomēr šogad pārbaudes stacijām ir iegādātas dažādas iekārtas, kas spēs identificēt un saskaitīt cietās daļiņas izplūdes gāzēs.
Autoservisa centra vadītājs un uzņēmuma “Mods” īpašnieks Iljass Ahmedovs norāda, ka kvēpu filtra uzstādīšana nevar garantēt, ka jūs atkal iziesiet tehnisko apskati. Lai to panāktu, degvielas sistēmai ir jādarbojas bez traucējumiem, tai nevajadzētu būt atkarīgai no eļļas patēriņa un citiem faktoriem. Diemžēl daudziem jāatzīst, ka Ķīnā vai Polijā piedāvātās lētās kvēpu filtru versijas nav piemērotas mūsu pārbaudēm.
CSDD iesaka automobiļu īpašniekiem izvēlēties kvalitatīvas oriģinālās rezerves daļas, lai izvairītos no problēmām ar tehniskās apskates iziešanu.