Smiltenē pie manis atbrauca kurjers un atveda paciņu, nedomājot ievadīju kodu, bet pēc tam dabūju zvanīt likumsargiem

Smiltenē pie manis ieradās kurjers un atveda sūtījumu, es steigā ievadīju kodu, bet pēc tam nācās zvanīt likumsargiem. Tas bija nepatīkams pārpratums, kas sagādāja liekas rūpes.

Pirmā metode, viņš teica, ir viltoti kurjeri. Krāpnieki zvana, izliekoties par kurjerdienesta darbiniekiem. Viņi pārliecina objektu, ka sūtījuma saņemšanai nepieciešams kods no nesen saņemtas īsziņas. Uzticīgais objekts sniedz kodu, tādējādi netīšām apstiprinot aizdevumu savā vārdā. Nauda nonāk pie krāpniekiem, skaidroja speciālists.

Otrā metode ir viltus pasts, kad krāpnieki zvana, uzdodoties par pastu, un paziņo par reģistrētas pakas pienākšanu ar glabāšanas termiņa beigām. Viņi piedāvā “bezmaksas” glabāšanas termiņa pagarinājumu, kas it kā prasa tikai apstiprināt pieteikumu ar kodu no īsziņas. Patiesībā šis kods neapstiprina glabāšanas termiņa pagarinājumu, bet gan mikrokredīta reģistrāciju. Līdzekļiem atkal piekļūst krāpnieki, piebilda Haminskis.

Tomēr..

Lai nekļūtu par krāpšanas objektu, papildus īsziņā esošā koda neizpaušanai advokāts iesaka “nekavējoties sazināties ar likumsargu” ar paziņojumu un zvana un sarunas aprakstu.

Iekšlietu ministrija pieprasīs no telekomunikāciju operatora šīs sarunas ierakstu, kas kalpos kā galvenais pierādījums tam, ka aizdevuma līgums tika noslēgts piespiedu kārtā. Šādu pierādījumu esamība ļaus jums apstrīdēt uzspiesto aizdevumu tiesā un atbrīvoties no negodīgām finansiālām saistībām.

Tomēr ir vēl kāds veids uz ko ”uzķeras” ļoti daudz iedzīvotāju.. 

Pašlaik pieaug tendence, ka klienti sazinās ar bankām, ziņojot par naudas pārskaitījumu saņemšanu no nezināmiem sūtītājiem. Šo pārskaitījumu summas var būt ļoti ievērojamas. Sberbank, analizējot šo situāciju, brīdināja savus klientus par iespējamo saistību starp šiem darījumiem un mikrofinansēšanas organizāciju (MFO) rīcību, kas var izsniegt mikrokredītus bez potenciālo aizņēmēju ziņas.

Nesteidzieties priecāties, ja kāds nezināms cilvēks ir papildinājis jūsu kartes kontu. Šajā rakstā mēs sīkāk izpētīsim situāciju un paskaidrosim, kā rīkoties, ja jūsu kontā bez jūsu pieprasījuma ir nonākuši līdzekļi no nezināma sūtītāja.

Tātad, kāds ir pārskaitījis naudu uz jūsu kontu…

Visatbildīgākie un apzinīgākie pilsoņi, protams, nekavējoties mēģinās pārskaitīt naudu atpakaļ sūtītājam. To nevajadzētu darīt, pretējā gadījumā jūs varat zaudēt lielu summu un joprojām palikt parādā.

Apskatīsim šādu piemēru.

Sieviete savā kartē saņēma 1000 eiro pārskaitījumu. Viņa negaidīja iemaksu. Tas nozīmēja, ka līdzekļi vai nu bija nonākuši kāda kļūdas dēļ, vai arī bija daļa no kādas jaunas krāpniecības. Viņa nolēma izmeklēt.

Lasi vēl: Vai var sildīt un karsēt medu- mana omīte beidzot man paskaidroja

Un viņa rīkojās pareizi. Pārskaitījums nāca no mikrofinansēšanas organizācijas. Pēc organizācijas tīmekļa vietnes apmeklēšanas viņa uzzināja, ka tā piedāvā mikrokredītus tikai par 1%. Tomēr sīkajā drukā pašā lapas apakšā bija norādīts, ka šī ir dienas procentu likme — patiesībā aizdevuma likme bija veseli 365% gadā!

Nosacījumi, maigi izsakoties, bija neizdevīgi. Ņemot vērā, ka viņa nebija plānojusi ņemt aizdevumu, situācija bija nepatīkama. Viņa nolēma atgriezt līdzekļus. Lai to izdarītu, viņa piezvanīja organizācijai uz tīmekļa vietnē norādīto numuru.

Tagad parunāsim par būtiskāko..

Turpinājumu lasiet nākošajā lapā

 

Atbildēja draudzīgs vadītājs un apstiprināja, ka ir notikusi kļūda. Viņš teica, ka nosūtīs viņai īsziņu, uz kuru viņai jāatbild: “Apstiprinu.” Tas ļaus jums atcelt mikrokredītu un samaksāt visus procentus.

Pieņemsim, ka sieviete labi pārzināja kiberdrošības noteikumus un vilcinājās piekrist vadītāja piedāvājumam. Pirms aizdevuma atmaksas viņa meklēja juridisko palīdzību. Un viņai bija taisnība! Izrādījās, ka, ja viņa būtu nosūtījusi apstiprinājuma ziņojumu, viņa būtu oficiāli piekritusi mikrokredīta noteikumiem, tostarp pārmērīgajiem procentiem.

Kā jūs varat pasargāt sevi no krāpniekiem?

Ja nauda jūsu kartē nonākusi no nezināma sūtītāja, esiet droši, ka jums tā būs jāatdod jebkuros apstākļos. Pirms atgriešanas ieteicams konsultēties ar juristu, kurš var identificēt sūtītāju pēc viņa nodokļu maksātāja identifikācijas numura (TIN) un sagatavot oficiālu vēstuli, kurā piedāvā apstrādāt atmaksu.

Svarīgi! Jums būs jāmaksā par jurista pakalpojumiem, kas šķiet divtik netaisnīgi: mikrokredīts jums tika izsniegts nelikumīgi, jūs esat spiests tērēt laiku risinājuma meklēšanai un jums ir pienākums maksāt. Bet jums tas joprojām ir jādara – pretējā gadījumā problēma tikai pasliktināsies.

Ko vēl jūs varat darīt?

Ja jūsu kartē negaidīti tiek ieskaitīta liela naudas summa, varat mēģināt sazināties ar savu kartes lietotāju un ziņot par kļūdaino pārskaitījumu. Ir svarīgi dokumentēt pārskaitījumu. Ja ar jums sazinās mikrofinansēšanas organizācijas pārstāvis un pieprasa atmaksu, piekrītiet, bet norādiet, ka visus darījumus apstrādāsiet tikai caur banku. Tas nozīmē, ka mikrofinansēšanas organizācijas darbiniekiem ir jāiesniedz ziņojums par kļūdainu pārskaitījumu; jūsu vienīgais uzdevums šajā situācijā ir apstiprināt atmaksu.

Lasi vēl: Drīzumā lielākajai daļai telefonu tiks atslēgts lietotņu veikals “Google Play” – eksperti skaidro kāpēc un ko darīt

Svarīgi: Daži cilvēki krīt panikā, pieņemot, ka par katru gaidīšanas dienu viņiem tiks aprēķināti milzīgi procenti. Tas nav taisnība. Ja jūs neparakstījāt līgumu un nauda tika pārskaitīta bez jūsu ziņas, jums nebūs jāmaksā procenti vai soda naudas.

Kā krāpnieki iegūst jūsu personas datus? Visbiežāk pilsoņu personas dati nonāk krāpnieku rokās noplūžu rezultātā no dažādām organizācijām: medicīnas iestādēm, izglītības iestādēm, uzņēmumiem, interneta veikaliem utt. Pēc banku datiem, 90% pieaugušo pilsoņu dati JAU ir nopludināti tiešsaistē.